tirsdag 30. april 2019

Bloggers Sunday Walk 28. april 2019


Vi tok bilen til Grorud, oppe ved skogens begynnelse, og gikk fra Groruddammen.
Litt kjølig vind til å begynne med, men etterhvert varmt og deilig.!









Her er det flott å bade om sommeren både for barn og voksne, og det var også nå kommet en trapp for handikappede. Supert!









Vi gikk videre opp til høyre, og da kom vi til demningen ved enden av Steinbruvannet.
Dette er et større vann, men begge er demmet opp for lenge siden.














Vi skal gå rundt dette vannet, men også ta en avstikker videre, men det kommer jeg tilbake til.
Til venstre ser du en av de flotte bade-bryggene som er satt ut rundt hele Steinbruvannet. Det er supert å bade her.
Men vi går videre oppover.















En liten barnesykkel er hyggelig, men dette appelsinskallet gjør meg sint. Når de orker å ta med en appelsin på tur, må de også kunne ta med skallet hjem eller til en søppelkasse!








Nå ser du at dette er et mye større vann enn badedammen.

Det er virkelig vakkert her ved vannet. Og så er det ikke mer enn 10 minutters kjøring hjemmefra.






Vi er nå i bukta helt på den andre siden av Steinbruvannet, og her får vi besøk. De ser etter mat, men det hadde ikke vi tenkt på å ta med, dessverre. Men det kom sikkert noen med en matpakke etterhvert.




























De forlater oss, men det er mer å se her.  En klynge hvitveis er utrolig vakre, og vi skal se mange flere. 


Før vi begir oss oppover det som heter Bergensveien (flere opplysninger kommer), tar vi en liten avstikker til nok et vann like ved. Husker ikke hva det heter.


Men her er det veldig vått, snøen er nettopp smeltet her.


Jeg ser at jeg har tatt mange flere bilder som jeg gjerne vil vise deg, men jeg tror jeg deler turen i to innlegg, hvis ikke gidder du kanskje ikke å se mer? Og det er synd. Du bør være med meg hit en gang, slik at du kan se hvor vakkert det er her!











Da kan du kose deg med disse fargeglade vårtegnene til jeg kommer tilbake med neste innlegg.

Å gå i skogen på denne tiden er helt fantastisk hvis du har øynene med deg. Utrolig mange ulike grønnfarger fra de lyse grønne på bjørka og på kvistene du ser til høyre, til hvitveisbladene og gresset, til de mørke grønne granene, og mosen. Grønt er den fargen som har flest nyanser.

Så får vi blomsterfarger i tillegg, som hestehov, hvitveis, og flere steder også blåveis. Men dem så vi dessverre ikke. Og flere vekster kommer etterhvert.

Håper du vil kose deg med innlegget - og se mer om noen dager. Da kan du se resten av turen.

En god 1. mai ønskes av Tove.














2 kommentarer:

  1. Hei Tove, Nydelige bilder og tekst hos deg :-) Naturen er vår medisin. Klem Siv

    SvarSlett
  2. Takk for det, Siv. Ja, naturen er helt vesentlig for meg - ikke minst fargene! Hilsen Tove

    SvarSlett