onsdag 24. april 2019

Så er vi tilbake på Madeira
og i en hyggelig restaurant som heter 
Casa Madeirense do Funchal.




Det er utrolig mange flotte restauranter og hoteller på Madeira. Vi ble veldig begeistret for denne. Klart jeg falt for dette interiøret straks vi stakk hodet inn. Jeg er så lei hvite/grå/sterile restauranter, her er det motsatt. Glade farger og vakre pyntegjenstander!











Til venstre ser du partiet vi kom inn i, og til høyre er den store, innholdsrike baren. Restauranten er mye større enn du ser på bildene. Se nøye på første bildet, så ser du det står Terrace Grill over døren. Vi tittet inn, og det var kjempestort. Når turistsesongen og sommeren setter inn, åpnes det her, og da er det sikkert fullt.












Er du ikke enig med meg i at det er sjarmerende og hyggelig her?


Jeg synes dette er utrolig dekorativt og annerledes


Og fargerike dekorasjoner er over alt. Slik ville jeg hatt det hvis jeg skulle drevet restaurant!


Her er det også et stort akvarium med hummer. Det er bare å forsyne seg!














Og her sitter vi å koser oss, og har hyggelige servitører til å oppvarte oss.
To kvelder spiste vi her, og mat og vin var helt nydelig. Første kvelden spiste vi Chateau Briand, og andre kvelden bestilte vi fisk, og fikk fire ulike typer. Begge deler var fantastisk godt!


Også servitørene er humoristiske og fargerike i flotte vester som matcher sofaene du ser på bildet under.


Da vi kom dit første gang så jeg trekkspillet og det andre instrumentet i sofaen, og spurte om noen skulle spille. Dessverre det var ikke tilfelle. Jeg ble fortalt at eieren, en mann på 83 år, pleide å spille før, men han hadde ikke lenger fingre som fungerte godt nok dessverre. Men på kjøkken stilte han opp fremdeles. Og jeg fikk en hyggelig prat med han. En veldig sympatisk mann.



Og da vi skulle gå siste kvelden var han der også. Og jeg spurte om vi kunne ta et  par bilder sammen, og han var velvilligheten selv. Tusen takk.
Vi anbefaler Casa Madeirense på det varmeste. For oss var alt perfekt.
Det fargeglade og spesielle interiøret, den deilige maten, servitørene og eieren.
Vi kommer igjen! Hilsen Tove.


Slik ser restauranten ut fra gaten. Kanskje ser den ikke imponerende ut, men den er stor på baksiden. Og nå vet du hvor hyggelig det er inne!

10 kommentarer:

  1. Så koselig sted, enig med deg at det så trist ut fra forsiden. Madeira er fantastisk!
    Jeg klarer vist ikke å lage korte innlegg mer, la akkurat ut noe om en fottur, alt for mange bilder igjen....
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. God kveld til deg også. Ja, vi er begge begeistret for Madeira.
      I morgen skal jeg kose meg med ditt innlegg. Gleder meg. Hilsen Tove

      Slett
  2. Kan se og forstå at dere koser dere :) Fortsett med det. Og takk for at du deler bilder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi koste oss veldig. Vil nok tro at vi reiser tilbake dit.
      En god helg ønskes av Tove

      Slett
  3. Heisann, helt sant. Det er ikke alltid at fasaden gir det rette inntrykket. Det er hva som er på innsiden, det kommer an på.
    Skikkelig koselig restaurant, maten smaker enda bedre i hyggelige omgivelser. Ha riktig go´hælj. Det er BSW søndag, dessverre ser det ut til å bli regn... ikke for det, regn har vi godt av nå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du hadde likt deg i denne restauranten, det er jeg sikker på. Og det er klart at omgivelsene er viktige når du spiser - ikke minst fargene. Derfor er grå restauranter ikke bra!
      Jeg skal gå meg en tur i morgen uansett, for å se om all snøen nå er borte oppe i skogen her. Om det blir noen spennende bilder vet jeg ikke, men jeg vil legge ut om Bloggers Sunday Walk.
      Herlig med regn, både med tanke på å unngå branner, men også for bonden og egen hage. God helg ønskes av Tove.

      Slett
  4. Så koselige bilder. Her følte man seg jo hjemme med en gang. Fint med farger, blomster og liv. Kos deg videre på søndagen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du ville sikkert likt deg her. Kreativitet, vakre farger i interiøret.
      Håper du har hatt en fin helg. Hilsen Tove

      Slett
  5. Det ser virkeleg ut som dokke hadde eit flott opphold på Madeira.
    Kanskje det blir tur dit ein dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Madeira anbefales. Du ville likt deg på denne restauranten.
      Men du hadde en fin tur til Nederland. Den skal jeg se nærmere på. Hilsen Tove

      Slett