onsdag 8. april 2020

En riktig God Påske ønskes deg og dine!


For det er klart at vi må ønske hverandre en god påske selv i disse vanskelige tidene.

Og selvsagt skriver jeg som vanlig at fargene er veldig viktig.
De små fargerike, strikkede hønsene, fikk jeg i fjor til påske av en god venninne. 
De er kjempesøte!
Hvis du liker å strikke - kanskje du kan strikke en eller to til noen du er glad i?!

Legg bort alt grått og sort - eller - hvis du ikke klarer det - kombiner med farger!
Det er mye viktigere enn du kanskje tror!
Synes du jeg maser - ja, det gjør jeg, og jeg kommer til å fortsette med det!


Mange av oss her på Sør- og Østlandet har nå fine turmuligheter. Det har også vi, og er ofte ute i skogen og går tur. Vakkert her i Lillomarka!















Til dere på fjellet og nord i vårt langstrakte land, som ennå har masser av snø - snakk med dem som bor der ute i skogen. De kan være veldig fascinerende og morsomme.

Vil du ikke gå på ski, anbefales truger.



Gjør det beste ut av den situasjonen verden er i, hold kontakt med andre!

Jeg vil avslutte med flotte, gule påskeliljer, og falt for fristelsen til også å legge ut et bilde av disse vakre indigo blomstene, som jeg tok bilde av på Kreta i november.
De to fargene er så herlige sammen!
Med fargeglade påskehilsener fra Tove.



Hvis noen har lyst til å se nærmere på de små hønsene jeg fikk av Edith, så er de her.











10 kommentarer:

  1. Hei. Jeg vil ønske deg og dine en riktig god påske. Gjør det beste ut av den situasjonen vi er i, for denne dugnaden står vi i sammen. Så sier jeg som barna som har laget alle disse nydelige regnbuene som henger rundt om i vinduer: ALT BLIR BRA. Jeg synes det er et nydelig budskap. Og så kom jeg til å tenke på russekortet til min datter. Der sto det:
    “Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end. ” Sitatet kommer fra John Lennon, og han må ha vært en klok mann. Jeg henter frem Imagine også, det kan menneskeheten trenge i disse dager.
    Og så til slutt: Jeg har på meg en knallgul, oversized strikket genser i dag. Skikkelig påskegenser. Ser ikke bort fra at den kanskje var mer kledelig den gangen jeg var høy og mørk, og kanskje hadde hatt såpass med sol at ansiktet hadde fått litt brunfargen. Men er det påske, så er det påske! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig - både ordene og regnbuen er vakre!
      Og ikke minst, sitatet på din datters russekort!
      Du er sikkert flott i den gule genseren!
      Kos dere i styggværet - det kommer solrike dager senere, også hos dere. Det vet jeg, og jeg vet hvor vakkert det da blir!
      Fortsatt god påske ønskes dere av Tove og HJ.

      Slett
  2. Takk for gode påskeønsker! Jo, jeg har vært innom og lest bloggen din, men det er ikke hver gang jeg er like med og kommenterer. Så koselig med de fine hønene. Slike strikka jeg med den siste klassen jeg hadde, og etter utstillinga om våren, fikk jeg faktisk fire høner da vi rydda. Kjekt å ta fram og pynte med i disse dager. I Lillomarka traff jeg forresten mannen min.

    Riktig god påske til deg og dine!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempehyggelig at du titter innom. Og ja - de små fargerike hønene er kjempesøte! Så gøy at du også har slike.
      Lillomarka er flott. Og der traff du din mann - var det på Lilloseter kanskje? Og så havnet du et helt annet sted - spennende!
      En fortsatt god påske ønskes av Tove.

      Slett
  3. ... men solen vil ikke hvit. Utdanning og streve rører overalt, hun ønsker å opplive alt med farger. Men det er ingen blomster i området. Hun tar fargerike mennesker for det ... Johann Wolfgang Goethe skrev det på påskevandringen.
    Ja, vi tar fargerike klær om våren :-))
    God påske for deg Tove og mange hilsener fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Goethe skrev mye flott, og var ekstremt opptatt av farger. Hans store "Farvelære" utkom i 1810.
      Ja, vi bruker fargerike klær om våren, men vi burde også bruke farger i mørketiden. Det er faktisk enda viktigere!
      En god og solrik påske ønskes deg av Tove

      Slett
  4. Takk for at du maser om farger! Fortsett med det! Jeg syns gult er eksta oppmuntrende nå. Og jeg fortsetter å mase om akantusdekor. Den er over alt! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk - jeg kommer nok ikke til å gi meg!
      Og akantusdekor har jeg begynt å se på, og skal se mer på det utover i uken. Jeg kan ikke så mye om det.
      Håper du har hatt en fin påske tross alt! Hilsen Tove

      Slett
  5. Heisann, jeg har fremdeles problemer emed kommentarfeltet på bloggen din, jeg skriver og brått blir det borte for meg også. Her skrev jeg noe som: Med et åpent blikk og litt fantasi kan det bli mange overraskelser. Du fikk jammen "skutt" noen flotte snøfigurer. Godt at påska passerte uten de store overskriftene, nå ser vi fram til vårsprett og varme i lufta.... ønsker deg fine aprildager ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du ikke ga deg med kommentar.
      Ønsker deg også gode aprildager! Hilsen Tove

      Slett