fredag 4. februar 2022

Jeg ønsker alle deltagere, trenere, smørere og hjelpere

LYKKE TIL i OL 2022 !


Jeg benytter bildet til Persbråten vgs. som jeg fant på nettet.
Jeg synes det er veldig fint.

De olympiske ringer er symbolet for OL, og ble tegnet av 
Coubertin i 1913.
Det olympiske mottoet fra 1894 var
Raskere, høyere, sterkere.
Etter et forslag fra IOC-president Thomas Bach i 2020, ble mottoet endret til
Raskere, høyere, sterkere - sammen.

Jeg synes synd på utøverne som har mye ekstra å streve med i dette OL.
Først og fremst alt rundt coronaen, men også den sterke kulda og alle de fremmede og slitsomme reglene.

Jeg ønsker også utøverne som nå sitter hjemme og ikke kan delta på grunn av smitte, alt godt! Hilsen Tove.






10 kommentarer:

  1. Jeg er en stor fan av lekene – sommer og vinter – det er drømmen til enhver utøver i det hele tatt å kunne delta i dem og at andre skal ha en rettferdig konkurranse om gullmedaljen.
    For meg som tilskuer muligheten til å følge mange idretter på høyt nivå på kort tid.
    Min takk til alle arrangører og til idrettsutøvere fra alle nasjoner.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er også både fan av idrett og OL. Men jeg er ikke lad for at Kina fikk lekene. Nå ser vi også at bare noen deltagere takler denne høyden godt, og det er synd. Kanskje reglementet for hvem som skal tildeles OL bør forandres?!
      Hilsen fra Tove

      Slett
  2. Er så enig i alt du skriver! Det blir nok et annerledes OL, men det er mye fin idrett å følge med på. Lykke til fra meg også!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det blir mye spennende. Men i dag har jeg nettopp sett den blandede hoppkonkurransen. Det er en skandale! Det blir vel en del møter og protester. Dette ødelegger OL. Men veldig hyggelig med bronse i skiskyting til Marte. Hilsen Tove

      Slett
  3. Trøblete OL på mange plan! Men unner Therese Johaug et OL-gull endelig!
    Ønsker deg en god februar! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig gøy med Therese, og også Marte med bronse i dag. Men trøblete er det! Gode dager ønskes av Tove.

      Slett
  4. Ja, vi ønsker lykke til. Denne gangen er det slett ikke lett for noen. Men vi sier heia likevel :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig - vi heier! Og i dag fikk Marthe gull og Klæbo bronse! God helg ønskes av Tove

      Slett