mandag 27. mai 2019

Besøk i den vakre byen Hamburg
I september i fjor hadde vi en lang-week-end med en gruppe gode venner i Hamburg.
Og jeg må innrømme at jeg ikke var klar over at Hamburg var en så flott by.












En dag tok vi båt til Neumühlen, et veldig vakkert sted som ligger ved kanalen. Her kan du bar gå eller sykle - ingen biler.


Her spiste vi en deilig lunsj, før vi gikk en herlig tur, på en smal turvei bortover langs kanalen Der ligger det mange vakre hus i fine hager.





Det var ikke bare vi som spaserte her. Tror nok at en god del spaserer i ro og fred her så ofte de kan. Vakre hus, vakre hager og sjøen ved siden av. Kan det bli bedre?!

Jeg kom til å tenke på dette stedet, med disse sjarmerende husene etter å ha skrevet blogginnlegget om de grå husene. Her er det både farger og ulike stilarter - eldre hus, men velholdte. Tror ikke dette er billige hus. Disse er det nok rift om å kjøpe!














En flott smijernsport med grønne planter i vakre, gamle krukker innenfor.
Alt var så velholdt og personlig. 














Til høyre, en hage med et nydelig lite hus. Her kan du sitte med dørene oppe og se utover kanalen med en kaffekopp en sommerkveld, hvis det er litt kjølig.














Et tre med vakre oransje blomster skaper en flott stemning mot alt det grønne. Kan det bli vakrere?  






 

Egentlig behøver jeg ikke si mer, ettersom jeg ikke kjenner historien om dette stedet. Så bare kos deg med dette vakre stedet - fargene, husene, hagene, og nyt utsikten over kanalen.
Du kan jo late som om det er du som er sammen med meg på spaserturen.

Hilsen Tove.



















6 kommentarer:

  1. Dette var nok et overklasse sted, men så flott. Hyggelig å gå på slike steder!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har nok rett i det. Men det var kjempefint å spasere her. Nydelige hus og hager.
      God helg ønskes av Tove

      Slett
  2. Det så da så koselig ut. Jeg likte de smijernsportene og alle de grønne plantene. Her skinner sola og det er så fint. Nyt dagen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var kjempekoselig. Noe annet enn områdene med de grå husene jeg viste!
      Her skinner også sola i dag. God helg! Hilsen Tove

      Slett
  3. Da vet jeg det: neste gang toget stopper i Hamburg, så bør jeg finne meg en plass å bo noen netter - og så legge ut på byvandring. Jeg har noen byer hvor jeg har byttet tog eller gått over til en ferge, og det er det. Etter å ha kjørt gjennom Rostock en sen kveld (leddbuss på brostein, full fart = noe som minner om skramleorkester!), fant jeg ut at også den byen bør få et besøk. Hamburg og Rostock er godt mulig å kombinere, det er ikke lange veien imellom. Så, kommer tid, kommer råd.
    God tur nordover landet, gleder meg til å treffe dere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Hamburg var overraskende fin. Anbefales!
      Takk for gode ønsker. Vi gleder oss også.
      Hilsen Tove

      Slett