tirsdag 4. juni 2019

Mother Nature's Secrets - del 2.
Utstillingen Mineraler og Edelstener.          Monte Palace Madeira.



Jeg anbefaler deg å se det forrige innlegget om denne utstillingen. Der står all informasjon.
Det ble publisert 22. mai, og det er bare et innlegg i mellom. 
Dette innlegget skal du bare nyte, slik jeg gjør!








Vet du hvilke mineraler disse bildene viser, er det supert om du forteller det i en kommentar,  slik at alle kan lære. Det er gøy!




Dette er oppsamlet gull. Det sto det i oppslaget. 

Da slutter jeg her. Men plutselig kan det dukke opp enda et innlegg, for jeg har mange flere bilder.
Nyt sommeren når regnet gir seg. Den kommer nok en dag!
Hilsen Tove.

8 kommentarer:

  1. Oi,oi, oi, oi, oi - nydelig. Hilsen en "steingal" nordlending!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det kan du si. Dette er helt fantastisk!
      Fine dager ønskes av Tove

      Slett
  2. Mange vakre steiner!
    Ha en fin dag, nå kommer varmen, håper vi!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er sikkert - her er det mye flott.
      Jeg hadde tenkt meg til fjells, men droppet det p.g.a. været. For ustabilt. Og slik det er spådd i morgen kan så mye nedbør få konsekvenser for veien. Jeg blir hjemme. Kos deg i varmen (og regnet!)
      Hilsen Tove

      Slett
  3. Så herlig, Tove. Fantastiske mineraler pesenteres. Jeg liker.
    Vi har "Bergakademie Freiberg" (by Freiberg) i nærheten.
    Det er også en av de største mineralutstillinger i verden... terra mineralia Freiberg.
    Sist sommer vi var der med barnebarnene. Ja, det er utrolig å se de forskjellige mineraler, edelstener og meteoritter fra hele verden. Jeg lagde blogginlegget 18. juli 2018 -
    hvis du vil se Tove. Klem fra meg.
    God pinse. Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Da skal jeg prøve å få opp ditt innlegg, Viola, det blir spennende å se. Slike mineraler er helt fantastiske. Jeg har alltid vært interessert i stein/mineraler, og plukker alltid med meg noen hjem både fra turer i Norge og fra utlandet. En gang hadde jeg med en halv bærepose fra Jersey.
      God pinse ønskes også deg. Hilsen Tove

      Slett
  4. Heisann, helt utrolig, fantastiske former og farver, ja, bare å nyte... hvem kan unngå å la seg fascinere?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg elsker dette. Her skulle vi vært sammen, det hadde vært gøy! Hilsen Tove

      Slett