søndag 3. mars 2019

Fossum Barnehage

Jeg laget i høst et blogginnlegg om den Nye Rommensletta, et stort og fantastisk tur- og aktivitetsområde på Stovner. Og da min mann og jeg gikk oss en tur i dette flotte området i høst, fant vi Fossum Barnehage på toppen av stien. En fargesprakende barnehage som ligger i Tante Ulrikkes vei.

De fleste har vel hørt om den adressen etter boken med samme navn, skrevet av Zeshan Shakar.
Vi bor bare et steinkast unna, og har bodd her siden 1965. Da var det bare jorder og bondegårder, ingen blokker her, så mye er forandret. Men både Shakar og jeg er leie av at hjemstedet vårt alltid blir kritisert utenfra. Her er det nemlig mye finere enn de fleste steder i Oslo. Store grøntområder og skogen rett oppe i lia.












Her ser du en liten del av dette området.


Søk på Nye Rommensletta nede til høyre på bloggen, så vil du finne innlegget med mange bilder fra dette området.
Og på bildet til høyre, ser du noen blokker, og nedenfor der finner du barnehagen.
For noen områder barna har å boltre seg i når de skal ut og gå en tur utenfor barnehagen.




Men uteområdene innenfor gjerdet i barnehagen er også fargerikt og flott. Her er det mye å leke med.

Og det er tydelig at de finner på artige aktiviteter. 
Under ser du at treet er pyntet med ting barna har laget.




















Jeg ble så begeistret for dette fargeglade, gode uteområdet, så jeg ble veldig nysgjerrig på hvordan Fossum Barnehage ser ut innvendig.

Det ble med tanken en stund, men nå da snøen begynte å tine, gikk jeg den samme turen. Og jeg tenkte at det måtte gå an å spørre om jeg kunne få ta en titt, og kanskje ta noen bilder. Fotoapparatet var med.

Som sagt så gjort.  Jeg spurte en av de ansatte som sto utenfor og passet på barn som sov i vognene sine, og jeg fikk gå inn.







Gjett om det var fargerikt!

Du skal få se bilder innefra i det neste innlegget. Hilsen Tove.

6 kommentarer:

  1. Heisann, godt at noen tar penselen fatt og putter den i spann med glade farver! Barna trenger den "stimuli´n".... Gleder meg til titten inne ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi er så enige. Farger må til i hverdagen! Bare vent så skal du få se bilder innenfra. I slutten av uken kanskje. Hilsen fra Tove

      Slett
  2. Vakker fargerik barnehagen. Et must - det må :-))
    Klem fra meg.
    God uke. Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, barn elsker farger. Bare vent så skal du se hvordan det er inne!
      Gode vårdager ønskes av Tove

      Slett
  3. Flott og fargerikt!
    Ønsker deg og mannen en skikkelig fin tur!
    Gleder meg til å se bilder derfra.
    Klem fra Ingun

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempefint!
      Takk for gode ønsker. Snart er det din tur!
      Bilder kommer.
      Klem tilbake fra Tove

      Slett