søndag 10. april 2016

La meg fortsette å guide deg gjennom
Club Hotel Sera.
(Se forrige innlegg.) 


Her er et bilde fra lobbyen, som er kjempestor.
Vi ville aldri sette sammen disse fargene - rosa tak, dyp røde og grønne gardiner og indigo   (blå-lilla)møbler.


Her ser du en større del av lobbyen, hvor du også får inn fargene lys turkis og gult/gull. Bildet er tatt fra den fantastiske trappen opp til spisesalen. Men først en annen type trapp!


Da vi ankom hotellet forsto vi ikke hvordan vi skulle finne frem, men det gikk bra.
Denne rulletrappen førte oss opp til lobbyen fra en av inngangene. Og kanskje har du heller ikke sett en blomsterprydet rulletrapp tidligere?!












Her ser du litt av korridoren der rulletrappen gikk opp fra. Og selv i en korridor, var det flotte gullbelagte møbler, dekorerte vegger og ikke minst - speil - i alle fasonger og størrelser!




















Og det var dører - alle dekorert på ulike måter og i ulike farger. Her har du fire eksempler.


La oss nå gå opp igjen til lobbyen, der den flotte resepsjonen ligger, og derfra opp til spisesalen.
Og denne gang er fargen blå, som du ser.














Og for å komme opp til spisesalen kan vi selvsagt ta heis, men vi velger den flotte trappen.
Til venstre ser du første del, og andre del til høyre, videre opp. Selvsagt er den teppebelagt. Og her kommer nok en farge inn i bildet - nemlig grønt i ulike nyanser.



Og her ser du en liten del av spisesalen. Til høyre står det lange rekker med mat, som vi ikke ser på bildet, og til venstre er det vinduer på hele veggen. Og karmene er dyp røde! Et veldig dårlig valg i forhold til det rosa lyset i taket.
På bildet til høyre ser du vinduene, men jeg beklager, det er et litt uklart bilde.
Nedenfor ser du et bilde med et lite utsnitt av bakveggen i spisesalen. Fantastisk mosaikkarbeide med mye gull.


Etter middagen, er det godt å trekke seg tilbake til et koselig hjørne, med en salong i en rolig, behagelig farge.


Den dus grønne, som nesten går litt mot lys turkis/aqua, er vakker mot den rosa fargen.

Da har du kanskje fått nok inntrykk for denne gang?! Men vi er ikke i mål - langt i fra!
Håper du synes det er artig å være med meg på besøk i dette helt unike hotellet.
Jeg ønsker deg velkommen tilbake.
Hilsen fra Tove

4 kommentarer:

  1. Hei, mye luksus som står i sterk kontrast til bildene Dagsrevyen viste fra sør-øst i Tyrkia i dag. Skulle ikke tro det er samme land. Godene er slett ikke delt rettferdig her i verden... det skal man ikke dra langt for å erfare. Men når man er på ferie er det for å slappe av og hente ny energi og få noen dagers avkobling - og da er det ikke greit å bli konfrontert med hvilke forferdelige kår enkelte folk må leve under. Det blir en konflikt i hodet mitt også... Ha en fin uke ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg så også det. Jeg er glad vi besøkte Tyrkia i fjor, tror nok ikke jeg hadde reist tilbake akkurat nå. Og enig med deg - godene er veldig ulikt fordelt!
      Men som du sier, vi nøt ferien og artig å få oppleve dette hotellet. Det var ikke stort bedre på Cuba der du var, men på en annen måte.
      Ha en fin og ubrukt uke! Hilsen Tove

      Slett
  2. Her var det virkelig mye farger. Et hotell vi var på i Tyrkia hadde en slik kjempe spisesal, der var det forferdelig akustikk.
    jeg så også innslaget fra Tyrkia på dagsrevyen i dag, sjokk!
    Jeg er glad for at jeg ikke eier et hus der nede det gjør den ene broren min, ikke helt trygt selv om det ligger på sydspissen av Tyrkia, Ka`s.

    SvarSlett
    Svar
    1. For oss er det selvsagt for mye farger. Når du ser på dette og det forrige innlegget, er det nesten absurd. Og jeg har mer. Og det er ikke bare fargene, men alle detaljene, utsmykningene, gullet etc. Har som sagt aldri sett maken.
      Det kan ikke føles trygt å ha hus der nå. Ille det som skjer rundt i verden på mange måter. Hilsen Tove

      Slett