lørdag 2. april 2016

Gode minner fra fjellet påsken 2016.
Selv om det er vinter - opplever vi vakre farger!


Det er som om det fantastiske lyset trekker meg til seg!


Ikke lenge etter kommer fugler til matfatet.

Men hva skjer?
En kjøttmeis flyr rett i vinduet og blir liggende i svime på terrassegulvet.
Jeg løfter den opp og holder den inne i hånden.
Der blir den liggende tillitsfull.

Da jeg åpner hånden for at den skal kunne fly, vil den ikke, den blir sittende.
Veldig rørende!

Jeg gir den litt vann, og snakker til den.
Men den blir fremdeles sittende.

Det er kaldt på terrassen, så til sist må jeg sette den fra meg på rekkverket rundt terrassen for at den skal fly.

Og langt om lenge flyr den til et tre i nærheten.

Det samme har skjedd før, sist med en liten granmeis.












Men så kommer dompapen og etterhvert også ravskrikene.


Og det blir en flott dag.

Onsdagen ble den beste, med sol fra skyfri himmel.

Fantastisk skiføre i nyoppkjørte løyper, noe det forøvrig var hver dag.
Vi er bortskjemte her på Gullhaugen, med løyper rett nedenfor hytta.
Vi kan gå mil etter mil i mange retninger.

Og onsdag før Skjærtorsdag er det også fullmåne.
Det første bildet er tatt rundt midnatt, det andre kl. 06.00 neste morgen. Er det ikke flott?!


Og hvem kommer på besøk neste dag? Jo Nøtteliten!
Er han ikke fin der han sitter og spiser fra fuglehuset?! Etterhvert blir det to stykker.



Og jeg slutter med enda to vakre, fargesprakende kveldshimler.
Hvordan er det mulig at de kan være så ulike med bare noen kvelders mellomrom?!
Jeg blir ikke trett av å beundre dem.
Og selv om vår symbolfarge for påsken er gult i vår kultur, gir naturen oss mange flere vakre fargeopplevelser i påsken.

Jeg håper du også hadde en flott påske, med gode og fargerike naturopplevelser.
Hilsen fra Tove.






4 kommentarer:

  1. Hei!
    Så fantastisk flotte himmelbilder og de søte fuglene og ekornet. Skjønner at du har hatt en flott påske. Vi var på hytta et par dager, men da bare regnet det.
    Jeg har sittet mye på verkstedet i det siste og da går det i lydbøker, så det har vært mye av det i det siste ser jeg. Jeg må prøve å bruke tiden fornuftig og multitaske. Jeg har gjort mye i det siste men må prioritere tiden, så det har ikke blitt noe blogginnlegg om alt det.
    Kommer sterkere tilbake, men nå er jeg kommet igang med utstillingen jeg skal ha på Norsk Skogmuseum og kan slappe av litt.
    Ha en flott uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir veldig spennende å se det du skal stille ut. Lykke til videre!
      Jeg elsker slike himmelbilder, og det første er helt overjordisk vakkert, synes jeg.
      Ikke glem å puste når du jobber! Hilsen Tove

      Slett
  2. Heisann... her har dere det som i himmelriket! Kan ikke bli mett av bilder av skjønn, norsk natur. Stakkars liten, godt meisen var i stand til å fly etter å ha fått hvilt seg litt i handa di. Ha en fin uke ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er deilig på fjellet - og naturen - kan ikke få nok!
      Når det gjelder meisen, er det en merkelig å stå med et slik lite vesen i hånden. Den var ikke redd meg. Hilsen fra Tove

      Slett