lørdag 22. juni 2013

Det er gøy å lage sommermat med fargerike hjelpemidler!
 
Jeg var i Strömstad en dag på vårparten, og kom til denne butikken.
ett o Annat, i Södra Hamngatan 18.
Klart jeg måtte inn og spørre om å få ta
noen bilder!

Her lyste fargene imot meg, og jeg tenkte at dette måtte
jeg bare dele med dere.

For nå som vi skal lage sommermat både inne -  og ute
på grillen, blir det mye morsommere når vi kan bruke
fargeglade hjelpemidler, servise, glass og kjeler!

Og her var alt hjertet kunne begjære.



 
Det er ikke lenge siden jeg skrev om "solkysset vann". Hvis ikke du husker det, klikk deg bakover og les.
Men fargede glass kan selvsagt benyttes i alle anledninger, og det er festlig på et sommerbord!

Lag en god bowl som en velkomst, med eller uten alkohol, og server i en fargesprakende bolle med tilhørende glass. Da er stemningen allerede satt!

Og salat og annet tilbehør kan du servere i plastboller, der du kan velge blant en mengde farger.
Når vi spiser ute, er det greit å benytte noe vi ikke er redd for skal knuses. Det er fort gjort.




 
Men også på Norwegian Outlet på Vestby, fant jeg en butikk med mye lekkert: Le Creuset heter butikken. Her var det bl. a. flotte kjeler og krukker i mange forskjellige farger. Lekre å lage mat i, og selvsagt kan du servere direkte fra disse som er så pene, slik at du slipper å bruke ekstra fat og boller.
Her var det bare å velge farger ut fra smak og behag!
 
 

Etter maten kan du servere kaffe eller te fra disse elegante kannene - og fargevalget er opp til deg!

Og det samme gjelder koppene.

Begge deler er fra
ett o Annat.                              

Da er det bare for meg å si: Vel bekomme! Tove


 

2 kommentarer:

  1. Hei Tove, Helt enig med deg. Fargerike servise gir ekstra stemning ved sommerfesten! klem Siv:-)

    SvarSlett
  2. Men gjennom flere år var det ganske så fargeløst også i butikker av denne typen.
    Farger må vi ha både for trivsel og velvære!
    Og spesielt nå i regnværet! Klem Tove

    SvarSlett