tirsdag 21. november 2023

 Farget glass og krystall.
Det er noe av det flotteste jeg vet.
Beklager lang tid mellom innleggene. Slik må det bli i perioder.
Men jeg blir aldri lei av å lage innlegg om farger i ulike sammenhenger.


Dette vakre settet kjøpte min mann og jeg  da vi som forlovet par besøkte Venezia.
Det er ikke få år siden! Vi kjøpte dette og mer til på Murano glassverket.
En gondolier, med holdeplass på Markusplassen, hadde bodd i Oslo, og min forlovede kjente han.
En dag tok han oss med i gondolen, og da var vi også og besøkte Murano. 
                  For en vakker blåfarge! Jeg elsker det!                        


I årene som fulgte har vi vært i mange land, og jeg vil alltid se utstillinger med glass og krystall. Men jeg kan ikke huske hvor jeg så dette.


Jeg husker ikke alltid hvor bildene ble tatt, men jeg tror at bildet over og det under ble tatt da vi var på Malta.



Vi bodde også på et fantastisk hotell i Tyrkia for flere år siden.
Club Hotel Sera, i Antalya.
Det mest fargesprakende hotell jeg har sett. Der hang bl.a. denne flotte krystall-lysekronen. (Se tidligere innlegg.)


Og så dette fantastiske fatet som jeg har vist før. Det er vel fra Thailand?
Og jeg har angret veldig på at jeg ikke kjøpte det.



Og her er to bilder til tatt på Malta.


Dette lekre fatet kan jeg ikke huske hvor jeg fant.


Enda et flott fat, som jeg så enten i Thailand eller på Malta.


Vase fra Thailand.


Og mer fra utstillingen på Malta.

Og til slutt tar jeg med denne vakre sukkerskålen som jeg arvet etter min farmor, og som jeg var så betatt av som liten jente.

Håper du også liker noe av dette. Hilsen Tove

7 kommentarer:

  1. Hei kjære Tove, nydelig glass som du viser. Takk. Glede å se.
    Jeg har vært på mange glassfabrikker og er alltid thrilled over arbeidet.
    En varm hilsen til deg fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at vi begge liker glass. Tenker du også har noe du kan vise frem. Håper alt står bra til. Hilsen Tove

      Slett
  2. En fargeglad og fin samling har du her, til å bli glad over. Det stett-fatet har jeg sett på Norway Design en gang og ønsket å kjøpe, men det var litt for dyrt for meg. Det er laget av en norsk glassblåser, men vet ikke av hvem. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er mye lekkert her, og så fine farger det blir i glasset. Jeg er veldig glad i de tingene jeg har, blir ikke lei det. Spesielt det første settet. Håper du har det bra. Hilsen Tove

      Slett
  3. Så mange koselige bilder av glass. Det er fint med farger. Vi kjøpte en blå hest da vi var i Venezia. Fint å se den og minnes. Ha en vakker dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er jo det vi gjør når vi ser på det vi har kjøpt, eller på bilder - vi minnes! Blått glass er utrolig vakkert! God helg ønskes av Tove

      Slett
  4. Thank you for consistently delivering content that is both informative and engaging.

    SvarSlett