søndag 4. september 2022


Vi skulle ha hele august på fjellet -
gå turer, plukke blåbær og kose oss på hytta.


Men hva skjedde? 
Jeg reiste opp en dag i forveien og min mann skulle komme etter.
Men slik gikk det ikke. 
Jeg måtte reise hjem igjen, og vi skulle reise opp igjen senere.
Men vi kom ikke oppover igjen før fredag 19. august!


Hadde en hyggelig kveld med reker og vin, og gledet oss til dagene som lå foran oss.

Lørdag formiddag var været deilig, og jeg ville gå meg en tur langs vannene, som ligger et stykke nedenfor hytta - Steinvåga og Gompen.
Kanskje fant jeg noen multer? Det gjorde jeg ikke, men de vakre multebladene måtte jeg ta bilder av.


Så flotte farger!


Det er vakkert her langs vannet i finværet.
Denne gamle båten har jeg gått forbi i snart 30 år, og nå er det snart ikke noe igjen av den. 


Nå er jeg snart ved enden av Steinvåga, og kommer til Gompen.


Der har en av grunneierne, Fretheim, en liten hytte med en terrasse foran.
Og dette er en hyggelig mann, som vil alle turgåere vel. Derfor har han satt ut både stoler og bord, og alle er velkommen til å sette seg ned. 
Han har også laget et fint, ikke stupebrett, men et enkelt brett, som er fint og bade fra.
Det kom ikke med på bildet, men det er det mange som bruker.
Jeg liker å bade derfra, men det ble ingen bading denne dagen.


Og sannelig hadde han nå også lagt en hyggelig voksduk på bordet, som matchet vannets blåfarge.


Det er ca. 15 minutter herfra og opp til hytta, og jeg ruslet oppover.
Litt blåbær så jeg, med plukking fikk vente til i morgen!

Men dessverre ble det ingen bærplukking. For da jeg kom opp på hytta var jeg kjempesliten, og måtte legge meg. Og min mann var heller ikke i form.
Vi hadde fått corona, og var faktisk veldig dårlige.
Vi klarte med nød og neppe og pakke bilen og kjøre hjem tirsdag den 23.
Og vi har vært syke siden. Det er til å gråte av. August er min måned på fjellet!
Og så ble det bare den lille turen!
Hilsen Tove.

14 kommentarer:

  1. Uff, det var trist at dere ble syke begge to og ikke fikk oppleve hytte livet i vakre august. Jeg har vært på to turer i august. Først en til Vestlandet, Bremanger og en rundtur med to venninner til til Mora i Sverige, rundt Siljan-sjøen. Jeg skal legge ut bilder fra begge turene etter hvert, men har ikke hatt tid enda. Her er det viktigere å få malt tredje strøket på huset i Furnes og satt inn vinduer før vinteren kommer.
    Ønsker dere begge en fin september og håper at formen kommer tilbake. Klem fra Ingun

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var noe dritt, for å si det litt stygt! Gleder meg til å se bilder fra dine turer! Men klart det er viktig å få huset ferdig malt og vinduer satt inn. Dette har vært litt av en jobb. Dere er kjempeflinke!
      Takk for gode ønsker, men dette tar sannelig lengre tid enn vi hadde trodd. Klem tilbake fra Tove.

      Slett
  2. Kjære dere, så ergelig! Jeg vet hvor mye dere gledet dere til tur på hytta, og så ble det slik. Nå krysser jeg fingrene for at dere friskner raskt til! Riktig god bedring til dere begge, klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig tilbakemelding og gode ønsker. Veldig synd at den fine måneden på hytta ikke ble noe av. Corona er ikke å spøke med hvis du får den hardt, som vi gjorde. Det varierer fra person til person etter det jeg forstår. Jeg er bedre enn HJ. Vi krysser fingre. Gode dager ønskes i Vesterålen!
      Klem fra oss begge.

      Slett
  3. Nydelige bilder som vanlig, men så synd dere ble dårlige. Håper det går over etterhvert. Jeg fikk 4.dose med vaksine sist torsdag så noen fordeler er det med å være 76 år. Ja, august er en fin måned i fjellet, og i år er det ekstra mye fin blåbær her. Jeg liker å høste av det naturen har å by på. Skal oppi lia her med bærplukker i morgen sammen med ei venninne . I vår alder er det greit å gå flere sammen.

    Riktig god bedring til dere begge!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig synd at vi ikke fikk plukket blåbær. Det var ganske mye i år. I fjor plukket vi 35 liter! Håper dere finner mye blåbær i dag! God tur!
      Takk for gode ønsker. Hilsen Tove

      Slett
  4. Jeg er veldig lei meg for at dere begge har fått Corona. Så du må ha tatt den med deg til hytta... så synd.
    Jeg ønsker deg en rask bedring. Slapp av og ta vare på deg selv så godt du kan.
    Alle gode ønsker kommer fra Viola.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ønsker, Viola. Jeg vet ikke om du og din mann har vært smittet, men sannelig tar det lang tid å bli helt bra. Det varierer også veldig fra person til person. Gode septemberdager ønskes av Tove.

      Slett
  5. Å, nei, korona er en slu sykdom som kommer snikende når det minst passer! Man blir veldig sliten! Håper det går bedre med dere begge to nå! Det kan ta lang tid. Vi var syke i januar og for ikke lenge siden fikk jeg fjerde vaksinedose. Men man er liksom aldri helt trygg. Godt du fikk en liten tur i fjellet, da. Kanskje det kan by seg flere anledninger? Vi har nettopp vært ei uke på Ustaoset og jeg viser bilder derfra i dag. Der var det nydelige farger nå. Ønsker deg gode høstdager! :) Hilsen Jorun

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding. Ja, dette har vært veldig slitsomt, og det har tatt lengre tid for min mann enn meg. Men fremdeles blir jeg fort sliten. Men det var så gøy, jeg holdt kurs i går hos NCS Colour Senter! Og det gikk veldig bra.
      Tenker det var deilig på fjellet, jeg skal gå inn på din blogg nå og se bildene. Det er vakkert nå med høstfargene! Med fargeglade hilsener fra Tove

      Slett
  6. Der fikk jeg fram kontoen min. Klusser litt med det når jeg skal kommentere for tiden. Det var altså jeg som skrev forrige kommentar :)

    SvarSlett
  7. Hei på deg i høsten. Nå håper jeg dere begge snart er i form igjen. Den koronaen er ikke morsom. Det tar jo sånn tid å kommer seg igjen etterpå. Ønsker deg fortsatt god bedring og ha en vakker høst likevel. Klemsiklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå går det fremover. Takk for at du tenker på oss. Jeg klarte å holde kurs i går, og det er jeg veldig glad for. Fine høstdager ønskes av Tove.

      Slett