tirsdag 24. mai 2022

Mitt inntrykk av Norges største BOLIGMESSE  på Hellerudsletta 6. - 8. mai.
Etter en fargerik og vakker 17. mai, er det trist å se tilbake 
på Boligmessa for et par uker siden.



Sort og grått dominerte omtrent alle steder både på vegger i messeområdet, og på de ulike standene.
Slik var det enten det var innemøbler eller utemøbler, kjøkken eller andre rom.
Det er den tristeste messen jeg har vært på!


Her er utrolig nok litt frontfarger på en vegghylle - oransje lyste opp!
Men sofaen er grå!!!


Og her et baderomsmøbel. Blir det hyggelig å komme til dette mørke rommet når du er trett om morgenen?!


Men her var bakvegg og møbler lyse og fine .....


og her - til og med farger! Turkis er jo hygienefargen fremfor noen, og det andre møbelet var lyst og fint. Grønt på bakveggen var også greit, i alle fall som bakgrunn til det lyse. Men synes ikke den grønne og den lys turkise var fine sammen


Og her er en stand som viser at du kan skifte ut dører etc. på kjøkkenet. 
Ikke mye farger her heller, men noen valgmuligheter er det.


Og så har vi hagemøbler. Hvorfor må de være grå? Skal vi ikke ut og glede oss over sol, blå himmel, blomster og farger?


Og enda mørkere grått. Kanskje de selv har innsett at de trengte et par fargerike puter?


Og sannelig sto det på samme stand en fargesprakende hengekøye. Ikke dårlig!


To svært hyggelige unge personer på standen til Huseierne.
Jeg hadde noen viktige spørsmål til den unge mannen, og han tok seg god tid til å informere meg.
Det ble også et abonnement. 

Aina Sollie Steen skulle holde et foredrag om "hvordan du skaper ditt drømmehjem, uavhengig av stil". Også om trender og fargebruk, og det måtte jeg få med meg.
Aina er kjent fra "Tid og hjem" og "Sommerhytta" på TV2.
Det var et godt foredrag, men jeg savnet litt mer om farger.
Da hun var ferdig tok vi en liten prat, og jeg viste henne boken min Fargene forteller, som hun syntes var veldig interessant, og den ville hun kjøpe. Det syntes jeg var hyggelig, og jeg ga henne derfor boken som gave. Håper hun kan få glede av den.

Som sagt, bortsett fra foredraget og den hyggelige og viktige samtalen med Huseierne, var dette en utrolig grå/sort og kjedelig messe for meg.


Da jeg kom hjem og så naboens fargeglade hagemøbler, som var satt frem for å males i de samme morsomme fargene, tenkte jeg:
Hvorfor må alle hagemøbler være grå? Skal det ikke være fargerikt og gledesfylt å sette seg ute om sommeren? Hvorfor skal blomster, trær og gress duses ned med grått? Jeg forstår det ikke.
Hilsen Tove.

NB. Bildet av Aina er fra Boligmesse magasinet.

2 kommentarer:

  1. Ja, er det ikke helt utrolig!? Jeg blir deprimert av å gå i møbelbutikker og se på interiør- og oppussingsprogrammer på TV. Grått, besjebrunt og ekle farger som minner om støv og skitt. Vi var på hagemarked og skulle kjøpe en stor krukke til å ha på verandaen på hytta. Jeg hadde funnet en som var svart utenpå og knall oransje inni. Jeg var storfornøyd. Da kom det en som jobbet der og ville vise oss de nyeste brune og grå og beige krukkene. Jeg sa nei takk. Den svarte og oransje skal få seg en gjennomsiktig bordplate i akryl, for jeg vil ikke fylle den med jord.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er helt utrolig at ikke denne grå-tiden snart er forbi. Den har vart i mange år. Er folk blitt redde for farger? Nå må arkitekter snart lære mer om betydningen av fargene. Jeg tror at mange av dem som i dag lider av depresjoner kunne bli bedre ved å omgi seg med farger. Takk for en super tilbakemelding. Kanskje jeg får se krukken på bloggen din? Alt godt ønskes av Tove

      Slett