fredag 26. mars 2021

 Jeg vil gjerne ønske dere alle en gul og god påske!


Hvor du enn skal være i påsken håper jeg du får noen solskinnsdager.
Men skulle det ikke bli slik - sørg for å ha noen gule blomster hjemme eller på hytta.
De lyser opp. Og sammen med noen påskekyllinger eller påskeharer, blir det en god påske likevel.
Jeg lar bildene tale i dette innlegget. Farger sier ofte mer enn ord!

De er jo kjempesøte!

Og denne kransen er jo også veldig vakker, selv om fargene er mer duse.

Og disse sjarmtrollene er også hyggelige å ha på peishylla.


Kanskje har du kjøpt noen påskeegg du skal gi bort? Det er mange fargerike egg å velge blant.


Men påsken for meg er vår enkle lille hytte på fjellet. I fred og ro med bare noen få hytter i nærheten, men flotte skiløyper rett nedenfor.


Og fugler av mange slag på besøk.

Uansett en vanskelig tid - håper jeg at du og dine nærmeste får en fin påske!
Med fargeglade påskehilsener fra Tove.






14 kommentarer:

  1. Takk for hyggelige kommentarer hos meg, Tove. Påsken blir for det meste hjemme i år. Jeg driver å lager en katalog til utstillingen jeg skal ha på Galleri Fjordheim, ved Mjøsbrua. Den åpner 8.mai og jeg skal ha ferdig en katalog som det er ganske mye å gjøre meg. Den blir på hundre sider ++ og sikkert like mange bilder. Nå sitter jeg å konverterer utvalgte bilder til trykking. Jeg har deadline for levering rett over påske, så jeg henger i et slips til datamaskinen min. Det er en videreføring av Hommage til som jeg hadde i Kunstbanken, men noen nye. Du må stoppe å se den, står til 6.juni. GOD PÅSKE OG HYGG DERE!
    Vi tar en natt på hytta, en kveld det er fint vær.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da har ikke du hatt mye ferie i påsken. Men lykke til med nok en utstilling! Jeg har ikke gått på noen utstillinger i denne corona-tiden, men det hadde vært fint å se din utstilling. Nå vet vi ikke når vi reiser oppover igjen. Skal gi deg beskjed. Er utstillingen på Hamar-sida av brua?
      Vi har hatt en fin påske på hytta. Hilsen Tove

      Slett
  2. Heisann Tove, tusen takk for påskehilsenen, du er den mest trosfaste bloggvennen jeg har! Nydelig gul presentasjon hos deg i dag, her kommer påskepynten fram litt etter litt. Det blir noen dager hjemme og noen på Lia - kan ikke la være å ta en tur dit! Ønsker deg av hele mitt hjerte "en gla´påske".

    SvarSlett
    Svar
    1. Har først sett kommentarene da vi kom hjem fra fjellet. Takk for hyggelig kommentar. Vi har hatt en fin påske, selv om det har vært en del vind. Håper også du har hatt det hyggelig i påsken! Hilsen Tove

      Slett
  3. God hyttepåske! Håper sola skinner på deg og at du får mange fine skiturer. Her har det vært mye vind så langt, og i dag er det grått og regn/snø i vente. Håper på det siste....

    Påskehilsen fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi hadde også en del vind noen dager, også til dels kraftig, men heldigvis mye sol.
      Merkelig vær - kaldt/varmt, pent/dårlig!
      Alt godt ønskes av Tove

      Slett
  4. Ha det gøy i hytta og på fjellet med ski og kanskje også solskinn, men definitivt mye glede i hjertet.
    Viola ønsker deg en god påske.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Viola. Jo, vi har hatt mye sol, men også vind. Litt ski og litt turer på bena. Håper du har hatt en god påske. Beste hilsener fra Tove.

      Slett
  5. Hei på deg. Håper du koser deg masse i våren. Ønsker deg fortsatt god påske med masse hygge. :)Nydelige bilder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ønsker, men på fjellet er det ikke vår enda. Mye snø og flotte skiløyper.
      Håper din påske var hyggelig. Hilsen Tove

      Slett
  6. Hei! Håper du har hatt ei fin påske! Her i Bergen har været vært ganske begredelig, men vi hadde et par dager der sola tittet fram :) Påsken ble avsluttet med snøstorm, så ligger det hvitt her! Men gule tulipaner og påskeliljer pynter opp. Lilla og gule krokus er nå gjemt under snøen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Merkelig vær alle steder. Litt av alt!
      Vi har hatt en god påske på fjellet, men det har vært en del vind, til dels sterk. Deilig å komme bort litt.
      Beste hilsener fra Tove.

      Slett
  7. Så flott påskeinnlegg - og fargen gul, egg, kyllinger, harer og blomster hører med. Her ble det gule tulipaner og gule liljer, og så henter jeg alltid inn seljekvister som setter gåsunger og blir pyntet med egg av flere slag.
    Håper dere kommer dere trygt ned fra fjellet. Ser at det er rimelig frisk på fjellovergangene lenger vest...
    Ha en flott uke og hils!

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, vi kom oss vel hjem. Ikke så dårlig vær hos oss, men mye vind. De hadde det tøft mange steder.
      Gåsunger er helt topp, men det hadde jeg ikke nå. Men pynte må jeg når jeg ankommer hytta. Og gule blomster er med! Vi hadde en fin uke, og syntes det var deilig å komme til nye omgivelser nå.
      Alt godt ønskes deg av Tove & Co.

      Slett