fredag 4. desember 2020

 


 HVA ER EN LØVEMAMMA? 

Hva kjennetegner en Løvemamma? I disse underlige korona tider, har Løvemamma øyne og ører i alle retninger for å kunne ta vare på flokken sin. Denne varme og inspirerende boken gir deg refleksjoner om temaet Løvemamma og hvordan vi kan finne styrke og mot til å ta vare på alle rundt oss!

Nå i forbindelse med koronaen er familien en viktig base i samfunnet. Det er familien som skal tåle belastningene vi nå blir utsatt for. Denne boken er laget for å hedre alle Løvemammaer som står stødig også når det stormer som verst, slik det gjør nå. Boken er skrevet av forfatter Siv Henningstad i samarbeid med psykologspesialist Lynn Freligh, forfatter Tove Steinbo, coach Sissel Sem Stoltenberg og RT terapeut Linn Cecilie Lagesen. Flere kvinner har delt sine tanker rundt temaet Løvemamma i egne avsnitt, og skrevet om ting som har hatt stor påvirkning på deres liv. 

Boken er vakkert illustrert av Hannah Henningstad, Lotta, Sissi Jorde, Sissel Sem Stoltenberg, Helena Løvstad Osem og Casper Lagesen. Boken Løvemamma gir støtte til Spiseforstyrrelses Foreningen/www.spisfo.no med kr 5,- pr solgte bok. Informasjon og kunnskap om spiseforstyrrelse er viktig for større åpenhet og forståelse.

Boktittel: Løvemamma – Tanker om å lytte til mammahjertet (Pris: kr 249,-) Forfatter: Siv Henningstad Forlag: Midtskog Gård.  

Bokkilden: Boken finner du på nett hos Bokkilden og hos bokhandlere.

Kontaktperson: Siv Henningstad, tlf. 920 36 994,                          siv.henningstad@sivshus.com.
Instagram: www.instagram.com/sivshus/

                                                                                          

Da jeg i begynnelsen av året ble spurt om jeg ville skrive i boken til Siv, svarte jeg ja, da dette er et viktig tema. Og da coronaen slo til, ble temaet selvsagt enda viktigere.

Vi mennesker reagerer svært ulikt i krisesituasjoner. Det gjelder både barn, ungdom og voksne. Dette har jeg skrevet et par eksempler på i begynnelsen av boken. 

Jeg vil tro at dette er en bok flere vil kunne ha nytte av i disse dager.
Og jeg gir en blomst til alle Løvemmmaer.
Hilsen Tove






10 kommentarer:

  1. Hei Tove, Tusen takk for super omtale her hos deg. Tusen takk for ditt bidrag. Du er helt unik og så raus - en ekte Løvemamma- det er helt klart. Varm juleklem fra Siv

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for pene ord fra deg. Det er vel den 3. boken du utgir som jeg har skrevet i. Det er gøy.
      Også boken "Demens" er en veldig viktig bok. Dessverre blir flere og flere demente, ofte også i yngre år.
      Men nå er det Løvemammaer det handler om. Lykke til med boken! Ta deg tid til litt kos i førjulstiden!
      Juleklem tilbake fra Tove.

      Slett
  2. Så morsomt at du skrev om denne boka, den har jeg notert meg.Regner med at den kommer på biblioteket?

    Så på min blogg at du trodde at det var Byråkraten som det har stått så mye om i avisa som har skevet "Hør her a". Nei, han heter Shakar Zeshan, det er han som skrev Tante Ulikkes vei og har nå kommet med en ny bok som heter Gul bok, den forrige var rosa. Det er en helt annerledes bok, mye mer alvorlig og veldig bra!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet ikke om Løvemamma kommer på biblioteket.
      Spør Siv om hun kan sende deg en slik at du kan skrive om den.
      Jeg vet hvem Shakar Zeshan er, jeg skrev at han ikke var lærer men en byråkrat. Jeg vet også at han skrev Tante Ulrikkes vei.
      Les i vei! Hilsen Tove

      Slett
  3. Hei, og takk for lesetips. Det er interessant å se hvor ulikt vi mennesker reagerer i utfordrende tider, og hvordan vi klarer å ta vare på oss selv og hverandre. Heldigvis er det slik at de fleste klarer å ta vare på sine nærmeste. Men jeg lurer på hvordan denne tiden vil påvirke oss fremover. Kanskje spesielt de barn og unge som har vært hjemme sammem med foresatte som av ulike grunner er mer bekymret enn "gjennomsnittet". Høy grad av engstelse i kombinasjon med isolasjon kan neppe være av det gode.

    Takk for koselig kommentar hos meg. Jeg skjønner godt at dere kjeder dere, men fint at dere fikk tatt farvel med din tante. Vi må komme oss litt ut av huset, vi mennesker - og selv om en begravelse i seg selv er trist, så møter man iallefall andre og får tatt ett verdig farvel med et familiemedlem.

    Mamma og jeg skal på Bel Chorus konsert i kirken i morgen. Alle smittevernregler ivaretatt, og jeg gleder meg til endelig å få en kulturell opplevelse. Det er lenge siden sist. Ha en fin adventstid og hils. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi reagerer veldig ulikt. Det verste er når det blir vold og verre ting i hjemmene.
      Ja, det ble en fin bisettelse av tante Gerd. Fin sang og musikk, og mange gode ord.
      Du har vel nå vært på konsert i kirken. Håper dere ble fornøyde.
      Alt godt ønskes deg av oss begge. Hilsen Tove

      Slett
  4. Gratulerer som deltaker i ei bok jeg allerede har hørt en del om. Jeg tror nok den blir innkjøpt og lest ganske snart. Ja, det er mange løvemammaer der ute om dagen. I disse koronatider er det jammen mye rart man skal forholde seg til. Håper alt er bra med deg og dine. Her går det også greit. Ha en fin kveld og kos deg i advent! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Siv Henningstad var jo på TV2 og snakket om boken, sammen med en av forfatterne.
      Og du har helt rett - det er mange Løvemammaer som har sitt å stri med nå. En vanskelig tid.
      Jo heldigvis, vi har det bra, og jeg håper det samme er tilfelle med deg og dine.
      Kos deg videre i adventstiden. Hilsen Tove

      Slett
  5. Hurra for alle løvemammaer! Jeg tenkte særlig på min svigerinne da jeg leste innlegget ditt. Hun har et barn med særlige behov. Han er voksen, men hun må hele tiden slåss for rettighetene hans. Det kan se fint ut på papiret, men jammen er det krevende i det virkelige liv! Takk for at du gjorde meg oppmerksom på denne boken. Den kan kanskje bli en gave til henne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at du fant boken interessant. Det er mange sterke historier fra Løvemammaer i denne boken.
      Jeg er glad for at jeg også fikk skrive i boken.
      Ta kontakt med Siv, eller med en bokhandel. Men du må nok raske på.
      Gode dager ønskes av Tove

      Slett