onsdag 26. juni 2019

Hotel Europäischer Hof i Hamburg


I september var vi sammen med venner i Hamburg, og tok inn på dette hotellet.
Jeg pleier alltid å ta bilde av hotellet utenfor, men det ble glemt denne gangen, så jeg får begynne i resepsjonen.


De siste innleggene jeg har lagt ut har stort sett vært fra utemiljø flere steder.
Nå synes jeg det er på tide å se litt på interiør igjen. Og her på hotellet var det gode farger .


Her er en hyggelig salong, som er tilknyttet den lille barene du ser under.


Her kan det også være musikk. Et stort flygel står her til venstre. Veldig hyggelig.












Det skaper trivsel når friske blomster står ulike steder.
Her i et hjørne inn fra resepsjonen, og de røde vasene står like ved heisen ved resepsjonen. 



I en annen del av hotellet kom vi til dette området i en behagelig grå-grønn farge.
De flotte bildene i vakre, sterke farger passet utrolig godt mot det duse grønne.










Denne lys grønne fargen kan nesten også sees som en lys grønn-turkis farge. Ulike skjermer kan vise fargene ulikt, og her spiller selvsagt også lyset inn.












Nok en avdeling, og dette hyggelige oppholdsrommet i gult er faktisk for røykere. Ikke mange røykere får sitte i slike fine omgivelser i dag.



Bildet til venstre er fra spisesalen. Veldig vanskelig å få tatt bilder herfra mens folk spiser.
Her hadde det gjort seg med en oransje løper på bordet, og oransje servietter.
Det mangler farger her inne.

Men her ser du bare en liten del av denne store spisesalen, og de store vinduene på den ene veggen ga godt lys.




Jeg er ikke helt sikker, men denne vasen tror jeg sto på en avsats like foran inngangen til spisesalen.
Vakker fargesammensetning, men jeg tror ikke dette er friske blomster.


Til slutt ser du korridoren fra resepsjonen og til vårt rom. Den er lekker med den vakre dyp fiolette fargen på teppet og de flotte, brune tredørene mot de hvite veggene.













Et hyggelig rom. Og selv om rødt ikke er noen "sovefarge", var dette en mer burgunder-rød farge, og bare brukt bak på sengen, så det gikk bra.
Vi kan på alle måter anbefale dette hotellet.
Og ettersom beliggenheten er helt topp, den ligger rett overfor Hauptbahnhof, behøvde vi aldri ta taxi. Enten kunne vi gå, eller vi tok undergrunnen. Kjempekjekt!
God tur til Hamburg! Hilsen Tove.

4 kommentarer:

  1. Heisann, flott hotell med mye spennende interiør, men ganske forskjellig fra rom til rom ser det ut som om! Gleder meg til bildene fra Vesterålen. Der har jeg aldri vært, står på ønskelista ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, forskjellige farger. Men de er adskilte, så de ødelegger ikke for hverandre. Veldig fint.
      Ja, Vesterålen kommer, men det blir ikke så mye tid ved dataen nå om sommeren, så du må nok vente litt.
      Nyt sommeren mens vi har den! Hilsen Tove

      Slett
  2. Så fine bilder av eit koseleg hotell.
    Du er så flink til å finne detaljane.

    God helg og sommardagar framover.
    helsing Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for ros - det er alltid godt å få.
      Jeg er litt treg med innlegg og svar om dagen. Nå har jeg vært en rask tur på fjellet, og der hadde jeg ikke tilgang til bloggen nå. Så litt til og fra i ferietiden.
      Dere har ikke akkurat godt vær for tiden. Og jeg hadde rim på terrassegulvet på hytta i natt, og null grader! Ikke akkurat sommer!
      Men jeg ønsker deg bedre dager. Hilsen Tove

      Slett