mandag 31. oktober 2016

Slik innreder du med farger.
Stort oppslag i ABC Nyheter.

Foto lånt av Nordsjö
Foto lånt av IFI

Dette er ikke bilder fra artikkelen, men bilder jeg har fått lov å benytte av henholdsvis Nordsjö og IFI. Og det er jo artig med bilder i en blogg!


Men dersom du går inn på denne linken kan du lese artikkelen og se bildene, og i tillegg se en video som er laget i forbindelse med artikkelen.
Artikkelen er skrevet av Pia Gellein.

Jeg deler den også på mine Facebooksider, og hvis du finner artikkelen interessant, kan kanskje du også dele den på Facebook!?

Ikke glem at hvis du vil lære mer om farger, kan du kjøpe boken min - Fargene forteller - som nå er kommet i 4. opplag.

Eller - hvis du ønsker at jeg skal komme til en forening, lag eller skole i ditt distrikt og holde kurs eller foredrag, er det bare å ta kontakt. 
Jeg skal også ha kurs sammen med Norwegian Colour Centre i Oslo 
den 24. og 25. november. Du kan gå inn på deres Facebookside og melde deg på!
Hilsen Tove.

12 kommentarer:

  1. Heisann, så nettopp programmet Solgt - og der var det et nydelig soverom med dempet blå sengegavl-vegg. Blir nok bare blå soverom på "meg" (tror alle er enige) fortsatt!
    Skal foreslå at du kan hyres til neste års Utviklingsdag (tild. studiedag/planleggingsdag) i fylket. Jeg fikk ikke plass på kurset noen av oss meldte oss på nå - så vi blir derfor bare plassert på et kurs. Ikke alt er av interesse for oss! Vi blir trukket i lønn om vi finner på noe annet matnyttig. Dette er misbruk av vår tid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg så også det programmet, og likte den blå-grå bakveggen.
      Flott hvis du foreslår meg på Utviklingsdagen. Jeg skal i så fall ikke gjøre skam på deg. Jeg foreleste i går igjen på Idéfagskolen, og skal dit også i morgen og torsdag. Kjempegøy! Hilsen Tove

      Slett
  2. Gratulerer med super omtale på nett hos ABC i går. Jeg har delt på FB og er inspirert av ditt flotte arbeide :) klem Siv

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for pene ord.
      Jeg så at du hadde delt, og takker for det.
      Lykke til med alle gjøremål! Hilsen Tove

      Slett
  3. Så fint da! Farger gir oss noe og jeg bytter farger på småting og puter etter årstid og humør. Nå har jeg ryddet vekk det oransje fra oktober, og gått over til mer vinterlig pallett med hvitt, grønt og lilla. Godt med litt variasjon, synes jeg. Ha en vakker dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Variasjon er bra - da blir det balanse.
      Men når vi mister oransje i naturen, trenger vi den inne. Ikke glem at det er livsgledens farge!
      Hilsen fra Tove

      Slett
  4. Farger blir aldri det samme etter all spennende kunnskap du og Therese Sandem gitt oss på Retail Design og Interiør/ Treider Fagskole denne uken. Tusen takk for herlige fargerike dager Tove!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jeg som skal takke deg både for en rørende tilbakemelding, og for at du er et varmt og fargerikt menneske. Du er til stor glede både for andre elever og lærere!
      For Therese og meg er det så flott å få slike tilbakemeldinger. Vi er begge svært opptatte av farger, og ønsker at alle skal forstå betydningen av noe som er så viktig for oss alle, men som vi i Norge de siste årene svært ofte har neglisjert.
      For oss var det også flotte dager sammen med dere. Hils så mye til alle i klassen, også eleven som måtte til sykehus. Dere vet hvor dere finner meg/oss. Alt godt ønskes dere fremover av Tove.

      Slett
  5. Hei Phia. Så utrolig hyggelig tilbakemelding! Ingenting gleder Tove og meg mer når vi kan få lov til å spre rundt oss med fargekunnskap, og når vi får tilbakemelding om at vi har har "sådd et lite fargefrø" som kan resultere i at farger blir en viktig del av ditt liv. Vi vet hvor viktig det er med mange innfallsvinkler til fargenes verden, slik at fargeplanleggingen kan grunne i god argumentasjon. Ønsker deg masse lykke til videre med dine studier og yrkeskarriere - det var så gøy å få lov til å være sammen med deg og dine "student-kollegaer" denne uken.
    Mange hilsner fra Therese, NCS

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan bare slutte meg til det Therese sier. God grå/hvit helg ønskes. Bruk farger inne!!!! Med fargeglade hilsener fra Tove

      Slett
  6. For en fargerik uke!!! Vi på Interiør og Retail Design ved Treider Fagskoler, har hatt den store gleden og privilegium av å ha Tove Steinbo og Therese Sandmo til å lære oss om farger, fargepsykologi, symbolikken, nødvendigheten av å ha farger i hverdagen, på jobb, på klær, i hjemmet, fargekombinasjoner, NCS koder og.. you name it! En absolutt must i vårt gråe samfunn i dag!
    HELT HERLIG!! Tusen takk, hilsen Catherine

    SvarSlett
    Svar
    1. Nok en herlig kommentar, denne fra deg, Catherine.
      Tusen, tusen takk. Jeg ser ditt ivrige ansikt foran meg, og som sagt - hva er bedre enn ivrige og interesserte elever!!! Dere elever er nå blitt en slags disipler, som skal bringe betydningen av farger ut til flest mulig. Håper Therese og jeg vil treffe dere igjen. Lykke til videre med studiet og din vei videre i livet! Bruk fargene bevisst! En god og fargerik helg ønskes deg i alt det hvite! Hilsen fra Tove

      Slett