lørdag 30. desember 2023

Jeg ønsker dere alle et Godt Nytt År!
Men - slik verden ser ut nå - har svært mange det mye vanskeligere enn tidligere.
Selv om også vi i Norge merker krigene som raser, klimaendringer og økonomiske problemer, har vi det veldig mye bedre enn de som bor i de fleste andre land. La oss huske det! 


Det kan se mørkt ut, men ser du godt etter, kan du likevel skimte lyset!


Men det kan vise seg i litt ulike former og i ulike landskap.


Vi må i vanskelige tider prøve å se fremover - se lyset der fremme!


Selv om kulda føles både i kropp og sinn, viser lyset deg at det er håp selv i vanskelige tider!


Og her i Norge har vi til og med midnatt sol oppe i nord - et lys som er rundt oss hele døgnet.
Og la oss tenke at vi også kan hente dette lyset, og ta det med oss inn i vår egen tilværelse.


Og en dag får vi kanskje også se regnbuen.
Og det sies - at ved enden av regnbuen kan vi finne skatten!
Hilsen Tove.

PS. Det siste bildet er hentet fra boken min Fargene forteller.

12 kommentarer:

  1. Flotte bilder og sant som du sier. Vi er heldige som bor i Norge🌟

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar. Er glad for at du likte bildene. Et bilde kan si så mye! En god avslutning på året, og et godt nytt år ønskes av Tove.

      Slett
  2. NYdelige bilder da! Ønsker deg et vakkert nytt år med fine dager. Fortsatt god romjul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du, som alltid tar så vakre bilder, synes mine er vakre. Takk for hyggelig samvær på bloggene, og for en fin prat på telefonen. Det vakre heftet fikk naboen, som har et barnebarn på elleve år. Hun er kreativ, og syntes det var alle tiders!
      Håper du får en fin avslutning på året, og et Godt Nytt År! Hilsen Tove

      Slett
  3. Kjære Tove, varme tanker til deg på årets siste dag. Takk for vennskap, kommentarer, nydelige bilder - og alt det beste for 2024. Klem, Oddi

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Oddi. Du får sikkert en fin feiring sammen med familien. Takk for at du tenker på meg! Nyttårsklem fra Tove.

      Slett
  4. Ønsker deg et Godt nytt år og håper mannen din har blitt frisk. Jeg hygger med de fine bildene dine og nyter å se solnedganger slik jeg skjønner du også gjør. Hilsen Ingun

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig tilbakemelding. Ja, vi nyter nok å se disse sol-bildene begge to. Godt Nytt År ønskes deg og dine. Hilsen Tove

      Slett
  5. Fremfor alt ønsker jeg deg et godt 2024, Tove.
    Vakre bilder som du viser og jeg beundrer selvfølgelig regnbuen, og jeg er glad for å se nordlyset i nord, som ikke finnes her.
    Det er alltid hyggelig med ønsker.
    En klem til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk nok en gang for hyggelig hilsen fra deg. Og ønsker må vi ha! Og vi liker begge det fantastiske lyset oppe i nord.
      Jeg ønsker deg alt godt i året som nettopp har startet! Håper vi kan holde kontakten. Nyttårsklem fra Tove.

      Slett