torsdag 19. oktober 2023

Mange ble med på den fine turen jeg gikk rundt Steinbruvannet for vel en uke siden.
Det ble en vakker tur. Det er flott i skogen og på fjellet om høsten.
Men her var jeg litt for sent ute til å nyte den fargen jeg liker best - livsgledens farge -
ORANSJE.


Derfor legger jeg nå ut noen høstbilder fra andre turer, med mye oransje.
Kanskje har jeg lagt ut noen av disse før, men vakre ting kan vi se flere ganger!


Og selv denne falleferdige hytta blir vakker med dette oransje lille treet ved sin side.


Jeg blir ikke lei av å se på disse bildene med den vakre oransje fargen.
Hva synes du om oransje? 



Så utrolig vakkert mot den knallblå himmelen!



Og her har du høstfargene samlet!


Og jeg kan ikke dy meg for å vise dere boken min igjen.
Det å lære om farger er veldig viktig, for fargene virker så sterkt på oss!
Les mer om hva Fargene forteller her i boken. 
Den utkom i 3. utgave, 8. opplag i slutten av august. Helt utrolig!
NCS Colour Senter arrangerer flere kurs om farger.
Antagelig blir det et online kurs med meg 7. desember.
Bli med da vel! Hilsen Tove 




10 kommentarer:

  1. Hei. Først; nydelige bilder fra turen rundt Steinbruvannet. Det finnes så mange fine plasser (og grønne lunger) rundt i landet vårt. Jeg husker min farfar sa til meg da jeg var barn og han hadde besøkt Oslo, at Oslo er en grønn by. Det hadde han jo helt rett i. Og så, nydelige høstbilder. Du vet jo om "oransje og meg"..., men som høstfarge i skogen er den flott. Her er trærne rensket for løv, og flokker med sidensvans tar seg av rognebærene, så nå er det relativt mørkt. Men den rosa - blå fargen er tilbake på himmelen og ofte danser nordlyset når jeg legger meg om kvelden. Alt vel! Hils, klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg vet at du ikke er helt venn med oransje, men bra at du liker den i naturen.
      Ja, Oslo og omegn er kjempeflott. Vi er heldige som bor bare noen minutter fra skogen. Jeg elsker å gå rundt oppe ved Steinbruvannet og innover.
      Skulle ønske jeg kunne oppleve nordlyset her, men det kan vi dessverre ikke. Så du må kose deg med det! Hilsen fra oss begge med en klem. Tove

      Slett
  2. Hei Tove. Ja visst, er fargene ute helt fantastiske - masse god fargeenergi å lagre opp i sinnet nå som mørketiden er her.
    Herlige bilder :-)
    Ja, visst blir det kurs med deg. Vi gleder oss!
    Det er mange påmeldte, og det er plass til flere. Så leser du dette, og har lyst å være med på kurs med Tove, så gå inn på nettsiden www.fargeakademiet.no. Her finner du mer informasjon om kurset Fargene forteller. Det arrangeres et kurs i Oslo og et kurs online.
    Mvh Therese Sandem , NCS/Norges FargeAkademi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette kommer ut som Anonym, men det er jo fra NCS som dere ser.
      Jeg gleder meg til kurs, det er så mye å fortelle om fargenes fantastiske verden! Håper enda flere blir med og lærer hvor viktige fargene er for både helse og trivsel. Hilsen Tove

      Slett
  3. Vakre farger ute nå. Jeg liker lønneløvet for det har så mange farger i seg. Jeg har plukket inn litt til hygge. Ha en finfin kveld og fortsettelse av oktober. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig tilbakemelding. Ja, vi liker farger!
      En god helg ønskes av Tove

      Slett
  4. Jeg er glad i den oransje fargen. Da jeg var ung, strikka jeg en genser jeg kalte overgangsgenser i høstfarger, og der var selvfølgelig oransje med. Det var flere som likte den husker jeg. Nydelige bilder! Nå er det hvitt her. Det er også fint med tanke på at alt ble lysere med ett.

    God november ønskes deg!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for nok en fin tilbakemelding fra deg. Så fint at du liker oransje, den gjør oss godt!
      Her hos oss i Oslo kom det sikkert 30 cm snø på mandag, det var litt overraskende at det kom så mye. Og mer skal det bli! Jeg ønsker også deg og dine fine dager fremover. Klem fra Tove

      Slett
  5. Bladene på trærne om høsten er vakre... det er en fornøyelse.
    Bladene blir sene i år her til oss og det er faktisk først nå det er virkelig vakkert. Heldigvis skinner solen mye så fargene skinner fantastisk. Jeg gå på tur in skogen veldig often. Glede pur.
    Ja, oransje er fantastisk i kombinasjon.
    Mange hilsener til deg og gratulerer med ny utgave av boken din, jeg kan godt tenke meg hvilken glede det er for deg.
    Det stemmer, farger er veldig viktige.
    Klem - Kos deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så utrolig hyggelig å høre fra deg igjen! Jeg har tittet inn på din blogg av og til, men ikke noe nytt. Så dette var en fin overraskelse. Jeg skal se om du har lagt ut noe nå.
      Her er snart alt grått, bladene har falt av, og det er bare grått og trist. Mye regn, og i dag er det midt mellom regn og snø!
      Det er bra at vi har noe oransje inne, og i klær!
      Gode og fargerike dager i skog og mark ønskes deg av Tove.

      Slett