lørdag 13. mai 2023

 Vil du være med på en tur til fjells på Sicilia?
Det er bare å henge seg på opp til Castelmola.


Fem av oss i gruppen hadde lyst på en tur, en dag da det ikke var satt opp annet program.
Og vår veldig flotte og snille guide ville gjerne være med oss. Klart det var bra, for hun hadde gått turen flere ganger før.
Kanskje ser det ut som jeg lyver, men vi skal faktisk opp på fjellet vi ser i bakgrunnen.
Og det er bratt! 


Her har vi tatt av fra hovedgaten, og startet oppover. Og det blir både trapper og bratte stier. 


Og her har vi begynt å se den vakre naturen, og landsbyer under oss.


Flere skulpturer så vi på veien opp, men jeg tok bare bilde av denne.
Heldigvis hadde ikke vi noe kors å bære på, for her er det bratt!


Vakkert - ikke sant!


Og vi skal videre opp, som du ser. Og trappene her er mange!


Og her ser du et kors litt lenger opp - hit skal vi, og enda lenger.


Her er inngangen til kirken der du så korset. Ikke vakker utenfra, men vent og se!

For inne er det virkelig vakkert.


Se på det taket! Her ser vi virkelig at kirken er hogget inn i fjellet.

Men vi skal videre - med en utrolig vakker natur rundt oss. Men vi tar noen minutters hvil, for nå blir det kanskje ennå brattere?


Her er en bredere og en delvis asfaltert smal vei, for det bor faktisk folk her oppe, så de kan kjøre bil. Men hvordan de kommer inn på denne veien, er jeg usikker på.


Og så er vi fem oppe i Castelmola, og vi er veldig fornøyde med oss selv, selv om vi er litt slitne. Vi kjenner det i knærne.
Vår supre guide tar bilde av oss



Og på de to bildene over ser dere litt av utsikten.
Og i neste innlegg her på bloggen, skal jeg vise dere litt mer av Castelmola.
Håper du er med meg fortsatt! Jeg lengter tilbake til denne utrolig vakre øya!
Hilsen Tove

10 kommentarer:

  1. Jeg er med! Denne turen skulle jeg likt å delta på. Gleder meg til neste bildereportasje. Ønsker deg fine maidager! Og nå er det ikke mye snø igjen her heller, men grønt løv til 17.mai kan vi nok se langt etter.

    Mvh Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at du fremdeles er med. Denne turen hadde du likt, for du er jo en sprek turgåer!
      Håper du snart du vil se grønt løv på trærne. Det er så vakkert når knoppene kommer og begynner å springe ut. Fine og solrike dager ønskes deg av Tove.

      Slett
  2. Så fin tur! Du er sannelig sprek, i alle de trappene og bratte stigningene, NYDELIG!.
    Jeg halter stadig rundt med en krykke, kan gå uten også, men det er slitsomt. Det blir bedre gange om jeg bruker krykke en stund til, så jeg ikke lærer meg unoter i gangen, sier de som kan dette .
    Ha en fin 17 mai, regner med at du skal ha på deg din fine bunad. Hilsen Ingun:)

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelig tilbakemelding. Ja, jeg var litt stolt av at jeg orket disse turene på Sicilia. Men jeg glemte nesten at det var tungt og bratt for det var så vakkert.
    Veldig synd at du fikk den skaden, men flott at du er så mye bedre. Men det er klart at det er slitsomt, og det gjør at du ikke kan ta dine fine turer. Men jeg ønsker deg fortsatt god bedring!
    Når det gjelder 17. mai skulle vi vært i byen og spist med barn og barnebarn, men dessverre er ikke min mann bra, så vi måtte avlyse. Så bunaden får vente til bedre tider!
    Ønsker deg og dine en fin og fargerik nasjonaldag, og du i din bunad! . Hilsen Tove

    SvarSlett
  4. Jeg ser du har hatt en fantastisk ferie med mange inntrykk i vakker natur med masse flott kultur og kunst og fint vær! Takk for at du har tatt oss med! Jeg har aldri vært der. Det er fint å se tilbake på bilder og bearbeide inntrykk. Det har jeg gjort fra turen vår til Paris nylig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er hyggelig å se tilbake og mimre. Artig å vise bilder slik at andre også kan se noe av det vi opplevde. En fin helg ønskes av Tove.

      Slett
  5. Hei Tove, Det er rett og slett magisk alt du viser oss av bilder fra din flotte tur❤️ sommerklem fra Siv🥰

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja magisk er rette ordet. Det var slik jeg følte det på Sicilia. Hilsen Tove

      Slett
  6. Hei Tove, så vakkert!! Godt gjort å gå den bratte veien opp. Den kirken var unik. Hilsen Therese

    SvarSlett
    Svar
    1. Fantastisk kirke. Se det taket! Det er bratt og tungt å gå, men jeg tenkte nesten ikke på det for det var så mye vakkert å se! Du må reise til Sicilia en gang!

      Slett