mandag 1. mai 2023

 Nå vil jeg ta deg med tilbake til Sicilia.

Og denne gangen skal du få være med på teaterbesøk!

Jeg har i tidligere blogginnlegg vist deg hotellet vi bodde på, Hotel Ariston, og de flotte uteområdene der. Og hvis du sto ovenfor svømmebassenget og så nesten opp mot himmelen, kunne vi se et lite hus. Jeg trodde det var en del av hotellet, men det var det ikke.
Rett over hotellet lå det gamle teateret Teatro Greco.


Det var ikke langt dit, men vi måtte ned fra hotellet, opp til hovedgaten, og så opp til teateret som lå helt fantastisk til.


Sitteplassene vendte selvsagt ned mot scenen, men bak så de utover et fantastisk landskap.



Over alt ser du  flotte trær - og selvsagt det blå havet.
Og vi var jo så heldige at vi nesten så bare blå himmel i tillegg. 


Men herfra så vi også flotte fjell, og landsbyer som var bygget oppover i fjellet.


Her er to fra gruppen vår, som er blitt gode venner. Og jeg følger etter, videre oppover.


Hvordan fikk de til å bygge et slikt fantastisk byggverk - et gresk-romersk amfiteater på den tiden? Det er bygget i det tredje århundre f.Kr. Du kan lese mer på Wikipedia.


Og på dette bildet ser du faktisk litt av hotellet vårt når vi titter ned.


Og her ser du vårt svømmebasseng.
Hotellet vårt lå helt fantastisk til!


Da har vi fått sett dette fantastiske byggverket, og her er nok et vennepar på vei ned.

For et sted vi bare kunne rusle opp til! Men nå var det på tide med en god lunsj!

Tenker du får lyst til å besøke Sicilia. Og jeg har mye mer å vise deg! Hilsen Tove.



10 kommentarer:

  1. Så vakkert. Skulle gjerne vært der!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en tur til Sicilia anbefales! Hilsen Tove

      Slett
  2. ser fristende ut å reise til Secilia. Ja, slike amfiteater er utrolig at de klarte å bygge, har vært på noen sånne i sør Tyrkia, fantastisk å oppleve. Stå nede på scenen og si noe og stemmen bærer helt opp til toppen av tribunen. Ha en fin mai :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet at du har satt besøk til Sicilia på din reiseliste, og selv om du har vært mange steder, er Sicilia så absolutt et flott sted å reise til!
      God helg ønskes av Tove

      Slett
  3. Imponerende byggverk! Dette er å vandre i historien. Vil tro en trenger å bruke litt tid på å "fordøye" alle inntrykkene.
    Spennende for oss andre å få bli med på reisen på bloggen. Gleder meg til mer.....

    Fine mai-dager ønskes fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Du skulle vært med dit. Du er sprek så vi kunne gått på tur sammen, men sannelig er det bratt der!
      Veldig hyggelig at du blir med videre.
      En god helg ønskes av Tove

      Slett
  4. Så mye fint du viser. Gøy med bildeminner etterpå! Ønsker deg en vakker helg i våren!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kommer ikke til å glemme Sicilia. Tenker på turen hver dag. God helg ønskes deg av Tove

      Slett
  5. Jeg er veldig glad for å se bildene dine av din fantastiske ferie på Sicilia. De romerske amfiteatrene er så imponerende... Jeg har vært på Arena i Verona.
    Jeg ønsker deg masse glede å mimre, og jeg er glad for å se bildene dine.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er alltid så hyggelig å høre fra deg. Er glad for at bildene mine kan glede også andre. Og jeg mimrer hver dag. Klem tilbake.

      Slett