lørdag 23. april 2022

Da har våren for lengst kommet hit til Oslo.
Men nå trenger vi virkelig noen dager med regn!


Jeg har gått noen fine turer i skogen i det siste, og plutselig sto hvitveisen der i mengder.
Og selvsagt måtte jeg plukke med meg en bukett hjem.


Og i bedene kom det opp blomster i de vakreste farger.
Den indigo fargen er utrolig vakker!


Og her har en rosa variant stukket hodet frem. 
En virkelig vakker rosa-farge.


Og nok en indigo, i en litt dypere tone.

Og mange sterkt gule som vi også må ha med, selv om påsken er over!

Hvordan ville verden vært uten farger?
Det er helt utenkelig. En verden i grått. Nei takk!
Gode fargerike dager ønskes av Tove.



12 kommentarer:

  1. Ja, nå har vi virkelig hatt en fantastisk vår, tenk bjørkeskogen er grønn alt, utrolig. Enig, vi må få litt vann fra oven snart. Jeg har aldri plantet så tidlig ut i drivhuset som i år. Kanskje litt tidlig, men man får skal de få fleesteppe over seg om det blir kaldt. Ha en fortsatt fin vår og håper mannen din har blitt frisk :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig tilbakemelding. Lykke til med det du har plantet. Det går fremover med HJ.
      Fine vårdager ønskes av Tove

      Slett
  2. Hei du. Her også blomstrer det i mange farger. Så koselig å se etter den brune vinteren vi har hatt. Nå spretter bjørka også, så det blir grønt overalt igjen over skog og land. Men regn, det trenger vi virkelig nå. Ha en fin søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi elsker begge naturen og fargene. Men regnet - hvordan skal vi få det hit?! Hilsen Tove.

      Slett
  3. Så nydelige blomsterbilder i fine farger! Det er ikke mye blomsterprakt her ennå, men det kommer nok etterhvert. Vårskitur i dag. Det var også magisk.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg så på bloggen din at du har hatt mange fine skiturer. Jeg blir litt misunnelig. Men snart blir det sikkert grønt også hos deg! Nyt dagene! Hilsen Tove

      Slett
  4. Kjære Tove, jeg har også vært til og fra den siste tida på både facebook og blogg, har rett og slett hatt det for travelt. Da er det enklere med Instagram, sa en kollega, og vips så var jeg der og!!!! Jeg jobber hver onsdag fram til sommerferien for å veilede elever som står i fare for ikke å få gjennomført vgs. Og så er det deilig å være ute. Hunden krever også sine turer. Vi får holde kontakten til tross for at det blir altfor lang mellom hver gang. Skal si i fra neste gang det passer å møtes under et Oslobesøk. Hyggelig med en kaffeprat på uterestaurant sammen med deg ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar fra deg. Ja, jeg ser at flere av våre blogg- og FB venner har vært lite på nett i det siste. Slik er det når det går mot vår og sommer. Så fint at du hjelper disse elevene, det er viktig! Hadde vært veldig hyggelig å treffes i Oslo. Si i fra når du er her. Hilsen Tove

      Slett
  5. Hei hei!
    Nydelige blomster med sterke farger, - og det liker jeg også.
    Du savner regn, ser jeg...... Det gjør ikke jeg, for her på nordvestlandet er det kaldt og det regner. Skikkelig ufyselig enkelte dager. Men jeg har jo vært i varmen, og t.o.m.blitt brun, - så det er ikke synd på meg.Hehe....
    Nå venter jeg på litt sol og varme, så jeg får ordnet litt i hagen.
    Håper det går bra med din mann, og at dere får komme til fjellhytta deres snart igjen.
    Ønsker deg fine dager framover!

    Inger G.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar. Jeg ser at dere har mye dårlig vær, så vi burde bytte litt på. Har du vært på Kypros? Håper også at vi snart kan få reist opp til hytta. Og krysser fingre for bedre vær hos deg! Gode dager ønskes av Tove

      Slett
  6. Jeg har dessverre greid å brekke høyre håndledd og det er veldig upraktisk! Jeg får ikke blogget, men verre er alle forberedelsene jeg skulle gjort til konfirmasjonen og overnattingsgjester her. For ikke å snakke om ute i hagen! Jeg må bare være tålmodig. Kommer sterkere tilbake, forhåpentligvis!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig trist å høre. Hvordan har det gått med bunaden du broderte, ble den ferdig? Det du ikke rekker er det ikke noe å gjøre med. Alle må hjelpe til! Jeg ønsker deg god bedring! Hilsen Tove

      Slett