torsdag 23. desember 2021

 Jeg vil ønske dere alle en riktig god og fredelig jul!


Jeg beklager at jeg har vært lite både på blogg, FB og Instagram i det siste.
Skal forsøke å bli bedre på nyåret.


Jeg vil ikke skrive mye i dette innlegget - men legge ut noen bilder som viser hva som er viktig for meg i julen.
Stjernen over med krystallen i midten må henges opp.
Og selvsagt må min juleblomst være med!


Alle årene vi feiret jul på fjellhytta var fuglene uendelig viktige. Det er ikke få timer vi har sittet og fulgt med på dem.


Julepynt av forskjellig slag må selvsagt også hentes frem.


Mange tilbringer nok julen på hytter rundt om i landet. Og fyr på peisen er kjempekoselig.
Vi er veldig glad i denne peisen. Jeg har selv funnet og hentet omtrent alle disse flotte steinene.


Hele familien til min mor var alle glade i å synge. Det savner jeg nå. Alle tanter og onkler er borte.
Den siste som døde var tante Gerd - GT-Sara.


I sommer og høst fikk vi hen ny venn på hytta. Selvsagt kalte vi han Nøtte-Liten.
Han ble helt tam, og var med oss hver dag.
Vi håper å se han igjen neste gang vi kommer, og håper at han husker oss igjen.




10 kommentarer:

  1. Jeg ønsker deg og mannen din er fin jul og håper dere er friske. Jeg og Steinar skal hygge oss alen på julaften, men i romjula blir det folksomt her, med barn, svigerbarn og barnebarn. Gleder meg aller mest til å se de to som bor i Sarpsborg. Tiden går så for og det skjer så mye med en på et og et halvt år, og en på et halvt år.
    Jeg er så gammeldags at jeg ikke har pyntet huset før nå i kveld. Da kom nisser og julepynt fram, koselig. Ser i nabohusene så har de hatt tent juletre flere uker allerede, det passer ikke meg.
    GOD JUL!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig hilsen. Vi håper du og familien har en god romjul. Det høres slik ut. Det er fint å se barnebarna, og tiden går så fort. Det vet vi som nå har voksne barnebarn.
      Vi reiste til Åsgårdstrand onsdag, så jeg måtte pynte litt før vi dro, og jeg pynter litt i leiligheten der nede. Vi har vært sammen med barn og barnebarn, og har hatt det veldig koselig, men nå er vi hjemme igjen. Her er det kaldt og snøvær.
      Kos dere videre! Hilsen Tove og HJ.

      Slett
  2. Svar
    1. Takk for hilsenen. Jeg håper du og dine har hatt en fin jul så langt, og ønsker dere alt godt videre!
      Beste hilsener fra Tove.

      Slett
  3. Jeg ønsker deg en god jul, kjære Tove.
    Det snødde her hos oss julenatta og det ser nå fantastisk ut ute ... vi skal alle ta en herlig tur i skogen.
    Jeg håper det kommer mer snø så skiene kan tas ut ...
    jeg venter ...
    Juleklem Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig hilsen. Håper dere har hatt en hyggelig jul, og kanskje du nå kan gå på ski?
      Her snør det i dag, og det er -6 grader. Det var -10 da vi kom hjem i går.
      Jeg ønsker deg og dine hyggelige dager videre.
      Hilsen fra Tove.

      Slett
  4. Så koselig innlegg da. Ønsker deg en fortsatt god jul. Kos deg masse.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig hilsen fra deg. Vi har vært i Åsgårdstrand, kom hjem i går. Der var dataen utrolig treg, så jeg fikk ikke gjort mye. Skal fra i ettermiddag begynne å lese din adventshistorie. Gleder meg. Regner med at du og dine har hatt en koselig jul så langt. Hilsen fra Tove

      Slett
  5. Heisann Tove, jeg er heller ikke så aktiv på bloggen lenger, men holder den i gang med "utfordringer" en gang i uka. Er mer på Instagram, krever mindre tid... Det er viktig å ta vare på de tingene som gir oss gode minner. Ellers er jeg nå i ferd med å si "trenger jeg den?" når jeg rydder eller skal handle. Prøver å bruke opp hva jeg har i huset fra før. Ønsker det alt godt i det nye året. Kontakten er etablert, så vi ser fram til noen kommentarer dann og vann.Nyttårsklem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er vi nok ganske like. Det blir ikke like mange blogginnlegg som før, men det er veldig hyggelig å holde kontakten. Og når det gjelder å handle, er vi også like. Det er ikke mye jeg kjøper lenger. Har det meste!
      Så ønsker jeg deg og dine et Godt Nytt År, og håper coronaen snart forsvinner - vi er lei den!
      Nyttårsklem tilbake.

      Slett