lørdag 23. desember 2017


Da vil jeg gjerne få ønske leserne av bloggen en riktig god jul!
Jeg håper den blir fargerik - ikke grå!















Rødt og grønt hører julen til!
Og aldri er rødt rødere eller grønt grønnere enn når de står sammen!
De er komplementærfarger - og de fremhever hverandre.
Men hvitt og rødt er også vakkert sammen. Les også historien jeg skrev i det forrige innlegget -
"Hvordan snøen ble hvit".


I denne blomsten er alle disse tre fargene samlet -
rødt - hvitt - grønt.
En vakker blomst, men jeg husker ikke navnet - gjør du?


Og snøen som er blitt hvit fordi snøklokken ga den hvitfargen, er vakker.
Ikke minst når de hvite trærne bader i sol.


Kanskje får du deg også en skitur? Skulle gjerne gått i disse flotte løypene!


La min gamle nisse få ønske deg alt godt i julen, enten du er her eller der.
Kos deg uansett, med familie og venner!

Julehilsen fra Tove.


12 kommentarer:

  1. Hyggelige bilder. Jeg håper også på skitur i romjula.
    God jul til deg!
    Klem fra meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. God jul ønskes også deg og dine.
      Klem tilbake fra meg. Hilsen Tove

      Slett
  2. Ønsker deg en fredelig og god julehøytid, juleklem fra vilt og vakkert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det samme ønskes deg/dere! Og juleklem sendes tilbake fra Tove

      Slett
  3. Svar
    1. Takk for det - i like måte! Hilsen Tove.

      Slett
  4. Gledelig jul til deg og dine. Takk for all hyggelig kontakt i året som har gått. Kos deg masse i dagene som kommer. Juleklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det samme ønskes deg og dine.
      Jeg har nettopp lest flere kapitler av din julefortelling, og jeg skal fortsette i morgen. Veldig hyggelig lesning.
      En fin julekveld ønskes - med klem tilbake fra Tove.

      Slett
  5. Nydelege bilder.
    Eg likar raudt i jula.
    Mange vil ha andre fargar, men eg synest raudt gir rette julekjensla.

    Eg ynskjer deg fine romjulsdager.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er helt enig - rødt må det være i jula!
      Takk for hyggelige hilsener. Jeg ønsker det samme tilbake. Hilsen fra Tove

      Slett
  6. Jeg vil ønske deg og dine en riktig god jul. Kos deg masse. Jeg har vært lite aktiv i blogglandia i det siste, det er høyst begrenset med lys her nord. Men nå er verden blå - hvit ute, iallefall midt på dagen, og mer rød og grønn innomhus.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres svært fargerikt ut, så jeg må se om du har lagt ut noen bilder.
      Fortsatt god jul ønskes deg også. Hilsen Tove

      Slett