onsdag 18. november 2015

En siste hilsen fra Bohuslän i denne omgang.
Og den er fra Grebbestad.


Da vi reiste fra Tanums Gestgifveri søndag 18. oktober, var det for å spise lunsj i Grebbestad, før vi satte nesen hjemover.
I mitt første innlegg om Bohuslän og Tanumshede, viste jeg også flotte bilder fra et vakkert landskap  i strålende sol. Og også denne dagen var det slik - bare enda varmere. Nesten som en sommerdag!


Og kunne det vært et bedre sted å spise lunsj denne dagen? Nei - det var helt topp!
Restaurang Grebys ligger helt ytterst på brygga, og som du ser er det sjø og båter rundt oss.
Dette stedet drives også som hotell.




En nytelse å stå på brygga å bare trekke inn sjøluft og solskinn!
Det svenske flagget rører seg nesten ikke, og sjøen ligger blank og stille, bare med en liten krusning.


Men tiden går fra oss, og det er på tide å innta lunsjen, på dette sjarmerende stedet.

Og for en nydelig lunsj!
På bildet under ser du litt av den. Men vanskelig å fotografere når vi sto i kø for å forsyne oss.
Jeg vet ikke om jeg har smakt bedre sild, i tre varianter!

Og noe du ikke ser her - en helt fantastisk tykk suppe, som inneholdt alt av skalldyr, fisk og annet godt! Og selvsagt, ledsaget av ferskt brød.



Da vet du hvor du skal dra neste sommer - til Bohuslän!


Og som et siste farvel, kom en sommerfugl flyvende og satte seg nesten på meg.
Men da jeg ikke så den med en gang, og ikke sto i ro, satte den seg ved siden av meg.
Å fotografere en sommerfugl er som regel vanskelig. Enten slår den sammen vingene, eller den flyr. Denne satt helt stille, slik at jeg kunne gå nærmere og nærmere og ta flere bilder.
Betyr ikke dette lykke mon tro?!  Hilsen fra Tove.

2 kommentarer:

  1. Heisann... dette er gode minner for sansene, godt å ha gjennom en laaang, kald vinter som venter oss. Nyt varmen der du er!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for nok en hyggelig kommentar.
      Vi er tilbake i gamlelandet etter fantastiske to uker i Tyrkia. Først en uke på den tyrkiske delen av Kypros, og deretter en uke i Tyrkia. Det kommer til å komme mange innlegg om dette på bloggen. Hilsen Tove

      Slett