onsdag 12. august 2015

Hus - arkitektur og farger

Fortsettelse fra forrige innlegg. 
Denne gang med et eksempel fra et fantastisk nydelig bomiljø på Borgen i Oslo.



Et stort, utrolig vakkert hus med en herlig hage. Den gule fargen passer perfekt på dette huset.




Og dette er ikke mindre vakkert. Hvitt, også med en stor nydelig hage.



Også et flott stort hus, men bygget i murstein.
Men her passer likevel dette steinhuset inn på grunn av husets fasong. Det ligger ut mot vei, men også dette med en stor hage bak.

Du kan skimte nok et vakkert hus i bakkant på bildet til høyre, men her vil jeg på en måte gi deg en følelse av hvordan området er. En meget stor hage er det her, med en allé opp til huset. 

Og midt i et slikt område bygges det da et nytt hus som slett ikke passer inn. Og det ligger tett opp til naboene, på en ganske så smal tomt mellom to hus.


Igjen vil jeg stille spørsmålet - tror dere naboene er fornøyd?

Jeg tror ikke de hadde kunnet tenke seg et slikt hus midt i mot! Det er veldig stort, og svært høyt.
Her kan du se huset fra begge sider.


Hva synes du? Igjen vil jeg understreke at smaken er forskjellig, det er ikke det jeg vil ha frem. Men hvis man har en smak som ikke harmonerer med området og husene rundt, bør man ikke da bygge huset et annet sted? Når du er inne i huset ditt, ser du det ikke. Men det gjør naboene! 

Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på begge disse innleggene for å høre din mening. Hilsen Tove.

                                                 

2 kommentarer:

  1. Jeg har kikket på begge innleggene dine og har nok samme mening som deg. Jeg likker gamel stil på hus og jeg syns "Brunoster" kan være flotte, men de bør ligge i klynger, slik at de danner et felles miljø. Derved forsterker de hverandre og de blir betraktet på en annen måte.
    Det gule huset øverst var vakkert!

    Jeg sliter med dataen og tilkobling om dagen, dyrt og dårlig anlegg fra canal digital.

    SvarSlett