mandag 4. mai 2015

Alt i glass og krystall står mitt hjerte nær!
Jeg har selv en god del vakre ting, og disse vakre glassene og pyntegjenstandene gleder meg hver dag.


Jeg vender derfor tilbake til mitt besøk i Ålesund før påske (se tidligere innlegg).
Da jeg ruslet rundt i byen havnet jeg også her - i Ingrids Glassverksted.
Blomstervasene i vinduet trekker meg inn, og da jeg kommer inn i verkstedet, kan jeg se den gamle bygningen utenfor, med sjøen og Brosundet i bakgrunnen.
Verkstedet ligger ikke langt fra Hotell Brosundet, som jeg bodde på, og har skrevet om tidligere.

Ingrid Cecilie Ulla er glassblåser. Du kan lese mer på www.ingridsglassverksted.no eller på Facebook.

La meg si med en gang at bildene ikke yter produktene rettferdighet.
Lyset var vanskelig, og mange av glassgjenstandene sto plassert på hyller høyt oppe.












En profesjonell fotograf ville tatt tingene ned og plassert dem riktig. Det hadde ikke jeg tid til. Men du får et lite inntrykk av alt det vakre Ingrid lager. Så jeg anbefaler at du tar deg en tur og ser selv!


Jeg ble veldig betatt av denne vakre glassbollen med nydelig mønster i delikate turkise toner.








Men selvsagt faller jeg for flere farger. De vakre pyntebollene i duse, delikate fargene på bildet oppe til venstre er lekre, og det er ikke tvil om at det sterkt oransje glasset er flott og godt synlig!



De små vasene er også i de duse elegante fargetonene, og det samme er vasene du ser på bildet over.  
 
  Og huskatten følger godt med, både på det han ser ute, men også på det som skjer inne. En fin og vennlig katt.


Da takker jeg for meg med de fantastiske vasene du ser til venstre og høyre. Gjett om jeg var fristet til å kjøpe!


         
Hjertelig hilsen, og takk for hyggelig prat, og for at jeg fikk ta meg den tiden jeg trengte. Tove









8 kommentarer:

  1. Så vakkert! Jeg syns også glass er vakkert. Hjemme har jeg har fylt et vindu med glass mot vegen. Da ser folk på glassene istede for inn til oss. Jeg trekker nemmelig ikke for gardinene, så de som vil se inn kan det, jeg driver ikke med noe ulovelig. Derfor er det bare hyggelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg elsker glass! Tror jeg hadde et innlegg om Merano og det vi for så mange år siden kjøpte der? Det skal jeg finne ut.Hvis ikke skal jeg lage et innlegg om det. Hilsen fra Tove

      Slett
  2. Hei Tove, WOW - så vakre ting og nydelige farger :-) klem Siv

    SvarSlett
  3. Utrolig lekkert! Nesten så jeg får lyst til og ta meg en tur til glassblåseren i Tromsø. De lager mye lekkert. Ålesund er en vakker by som jeg kunne ha tenkt meg en lang weekend til. Men ikke i år. Kanskje neste år. Har aldri vært der, kun på flyplassen for mange år siden.

    Ha en fin kveld.

    Varm hilsen fra nord

    SvarSlett
    Svar
    1. Glass er så flott, både i farger og uten. Det samme er krystall.

      Ja, til Ålesund må du reise. Da må du ta inn på Hotell Brosundet som jeg skriver om i et tidligere innlegg. Der ville du likt deg.
      Og hvis du ikke har sett de andre innleggene mine fra Ålesund - søk dem opp og se hvor flott det er der! Hilsen Tove

      Slett
  4. Oi, så mange vakre glass gjenstander. Likte veldig godt det øverste bildet med blomstervasene i ulike farger som ser ut som vanndråper :-)

    SvarSlett