Et godt salg henger sammen med god eksponering, riktig valgte farger og god service.
Det gjelder vindusutstillinger, men også inne i forretninger.
I tillegg er riktig farge/r på emballasjen selvsagt viktig!
Nei - det er ikke jul!
Og jeg ser ikke på dette som et juletre - men et tre pyntet til høstens ære!
Fargene er virkelig vakre!
For noen dager siden stakk jeg innom kb Dekosenter litt ovenfor Carl Berners Plass i Oslo, og der fant jeg dette treet,
Der har de flott dekorasjons-materiell til alle typer butikker og storsentre, materiell til ute-dekorasjoner etc.
De flotte artiklene i høstfarger måtte jeg bare ta bilder av!
Og ettersom jeg i det forrige blogginnlegget skrev om flere ulike forretninger, kan dette være et tips til eierne av forretningene, om hvor de kan få tak i dekorasjonsmateriell av alle slag.
Gå inn på nettsidene til kb Dekosenter: kbdekosenter.no, og les mer.
En stor julekatalog er allerede klar, og her er alt hva hjertet kan begjære for å pynte forretningen.
La meg komme med et par eksempler på hva farger kan gjøre for salg.
Jeg kjenner forretninger som har valgt interiørfarger som har medført redusert salg, og motsatt.
Riktig fargevalg, og salget økte.
Jeg kjenner til produkter som har solgt dårlig. Leverandøren har forandret fargene på emballasjen, men produktet ble ikke forandret. Produktet ble relansert, og vips gikk salget opp med over 40 %. Og glem ikke LEGO. Da de satset på rosa LEGO-klosser til jenter, ble butikkene utsolgte før jul i 2012. Så mye kan riktig fargevalg bety!
Hilsen Tove
Morsomt å lese om din vinkling på farger. For mange år siden var jeg faktisk lærer på dekoratørlinja og da var vi stadig innom forretningen du henviser til på Carl Berner.
SvarSlettJeg drar på høstferie neste uke, da har jeg ferie og turen går til Berlin denne gang. Rapport kommer på bloggen.
Ha en fortsatt fin høst!
Jeg skal gå innom for å se når all julepynten kommer, det blir nok ganske overveldende.
SlettGod tur til Berlin! Gleder meg til å lese på bloggen. Hilsen Tove
Hei Tove, Du har så rett når det gjelder hvordan vi oppfatter farger! Er så enig med deg når det gjelder hvordan man opplever en butikk...farger er nøkkelen til det meste :-) klem Siv
SvarSlettTenk om innehavere av forretninger hadde vært klar over dette! I tillegg til designere og de som bestemmer fargene på emballasje. De aner ikke hvor mye mer de hadde fått solgt.
SlettHilsen fra Tove