onsdag 18. juni 2014

Sommerbilder fra Norge - Østlandet og Vestlandet - fra fjord og fjell

Tenk over hva lys og farger gjør med oss.
Uten lys og farger - intet liv!











Øverst ser vi utover et vakkert fjell landskap, mens bildet under ser vi fra en båt på fjorden i Vestfold.


Liten robåt ved fjellvannet, og stort cruise-skip på vei ut Oslofjorden.

En liten padde har vært min venn i fjellbekken, men nå har den dessverre blitt borte. Veldig dumt! Men sommerfugler er det heldigvis mange av!











Er det ikke vakkert?!


Så måtte vi også pusle litt. 
Og her får et gammelt sybord, kjøpt på auksjon, en ansiktsløfting. Dessverre hadde jeg ikke da den fine malersprøyten til Bosch.

Det er et av mine kjære barnebarn som hjelper til.







Men så dro vi sammen på fjellet og koste oss. 


Her er vi på tur i Rondane ved Dørålseter.
Kine er allerede over bekken, men jeg nøler litt. Disse bildene er fra i fjor.

Tenk farger, og ha en fortsatt fargerik sommer!
Hilsen Tove




8 kommentarer:

  1. Så enig Tove!
    Norge er så vakkert om sommeren, så da må man være her og nyte den.
    Ser frem til ferie om to dager, også blir det en liten Vestlandstur over fjellet og langsmed dype fjorder, gleder meg!

    SvarSlett
  2. Heia

    Her ligger tåka langs fjellet, og det er grått i dag. Regnet litt har det også gjort.... Flotte bilder i fra en fin tur ute i naturen og kjekt å ha med barnebarnet til hjelp og hygge!

    Ha en fin, fin sommer..

    Varm hilsen fra Eva

    SvarSlett
    Svar
    1. Tåke - høres nesten ut som høsten. Uff!!! Ja, barnebarnet Kine og jeg har hatt mye hygge sammen, og har det heldigvis fremdeles. Håper du også får fint vær etterhvert og en god sommer! Hilsen fra Tove

      Slett
  3. Hei Tove, Vakre og flotte bilder hos deg som alltid:-) Jeg drar mot fargen blå og nå er sjø og hav mitt beste sted å være. Varm sommerklem Siv :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sjø og hav er deilig,men jeg vil heller sitte ved et fjellvann. Det er det beste for meg. Fortsett å nyte sommeren!
      Kom hjem i dag fra Roskilde, og skal legge ut flotte bilder.
      Klem fra Tove

      Slett
  4. Jeg kan tenke meg at det blir godt med ferie! Skal du til Vestlandet, må du bare ta en tur innom Nes Gard. Se tidligere innlegg derfra. Gården ligger i Luster i Sogn. Å overnatte der var fantastisk, men dere får antagelig ikke rom nå. Da må dere i tilfelle bestille på forhånd. I så fall må du hilse fra meg og "Byttomfoten". God ferie hilsen fra Tove

    SvarSlett
  5. Heisann!
    Her blir det 2 uker med rydding ute og inne før vi overlater huset til andre. Fint at dere fikk noen hyggelige dager i Roskilde som jeg bare har vært på reise gjennom, husker ikke hvordan det ser ut der - og ingen festival har det blitt på meg heller! Holder oss til de lokale på eldre dager!!!!
    Ha en fin St. Hans du også ;:OD)

    SvarSlett
  6. Nei festival har vi ikke deltatt på, men vi har feiret "Byttomfotens" 15 års jubileum. Låner dere ut huset til fremmede, eller er det familien som kommer? Lykke til med rydding! Hilsen Tove

    SvarSlett