onsdag 23. oktober 2013

Nå er det viktig å hente inn noen fargeklatter i interiøret!
 
Jeg vender tilbake til Strandtorget kjøpesenter i Lillehammer og forretningen Åhlens.
Jeg lar for det meste bildene tale, så kanskje du selv får noen gode ideer om hvordan du kan benytte disse praktiske  småtingene til å sette ditt eget farge-preg hjemme.
 
 


Her er både puter og pledd, og også noen småløpere/tepper som man kan bruke for å sette farger på et ellers fargeløst interiør.

Eller - kanskje vil du ha gardiner med litt farger? Det kan være lekkert, i alle fall i noen rom. Riktignok har gardiner nesten vært fraværende lenge, bare lift-gardiner har vært "in", men jeg synes det er hyggelig med gardiner. Men så er vel jeg av den gamle skolen.
Fargeglade håndklær og sepebeholdere, pynter opp både kjøkken og bad.
Og de små søte krakkene du ser på bildet under, kan benyttes både på kjøkken, bad og barnerom.
 De er lette å flytte på, og tar liten plass. Barna vil elske dem!
Jeg fant også noen søte, små "filleryer", som viste seg å være spisebrikker.
 
Sikkert noe barna også vil like med sine friske farger.

Det er et vell av små og større artikler i denne butikken. Enkelt å finne noe som kan falle i smak til en relativt billig penge.                            
 Nok en gang vil jeg takke betjeningen som alltid er like blide og hjelpsomme når jeg ber om lov til å ta noen bilder.
 
Da håper jeg du har fått noen gode ideer. Husk at det er nå, når fargene i naturen blir borte, at det er viktig å hente inn farger. Det har betydning både for helse og trivsel!
Hilsen Tove
 
 
 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Hei Tove, Helt enig med deg - litt farger gir ekstra energi i interiøret og spesielt nå utover høsten hvor dagene blir kortere - da er det viktig å glede seg over blikkfang i interiøret enten det er et fruktfat eller en ny pute! klem Siv

    SvarSlett
  2. Og egentlig kan det være så lite som skal til! Og som Goethe sa - balanse er viktig! Like galt med for mye farger som fravær av farger!
    Hilsen fra Tove

    SvarSlett
  3. Enig at forger gir energi, men det må ballansere, for mye mix er ikke min stil, men kontraster er kult!.
    Det er enda ikke forseint å ta seg en tur ut. Sjekk mine bilder fra Sunday blogg walking.

    SvarSlett
  4. Helt enig - vi kan ikke mikse for mye med farger, da blir det kaos.
    Men du verden så godt det er med farger!
    Jeg har sjekket bildene fra din tur i helgen. Nydelig! Hilsen Tove

    SvarSlett