tirsdag 9. oktober 2012

Høyskolen Westerdals - eksponeringsdesign

En ukes forelesninger på Westerdals er over, en uke jeg ser tilbake på med glede.
Interesserte og kreative elever gikk inn i timene med liv og sjel.
Klassen besto av 32 elever, hvorav fire var unge menn, noe som ga en annen klasse-energi og var veldig positivt for miljøet.
 

 
 
 


Undervisningen er lagt opp slik at det er mange ulike oppgaver elevene må løse i løpet av uken, i tillegg til undervisningen. De består både av NCS-systemet og fargepsykologien.
Det er også gøy å teste synet, for noen ganger gir det oss små aha-opplevelser!
 
Dette er en uke sydd sammen av Therese Sandem i NCS og meg selv. Det ser ut til å fungere godt.  

Det er veldig viktig å stille spørsmål. Jeg sier alltid at det er dumt ikke å spørre. Når man stiller spørsmål og får svar på spørsmålene, vil stoffet også sitte bedre.

Her er det jeg som prøver å gjøre noe litt mer forståelig.







 
Den siste dagen er det den store interiøroppgaven det handler om!Alle gruppene skal presentere sine besvarelser, og her er to av dem. Flere bilder finner du på neste blogg, da det ikke var plass til alle bildene her. Om alle elevene er kommet med på bildene, er jeg usikker på. Men Therese legger også ut bilder på nettsidene til NCS.
Det er en ting jeg tror at jeg ikke sa tydelig nok da vi gjennomgikk oppgavene, og jeg vil derfor presisere det her:
 
Hvis du mener at et menneske både trenger blått og grønt, blir det ikke den samme effekten hvis du blander de to fargene og velger turkis. Turkis har andre egenskaper. Det du må gjøre er å bruke både blått og grønt i rommet.
Et annet eksempel er hvis du mener at et menneske trenger rødt og gult. Hvis du blander dem får du oransje. Den oransje fargen har helt andre egenskaper enn den røde og den gule fargen.
 
Har du flere spørsmål er det bare å komme med dem i kommentarfeltet på bloggen. Jeg lover å svare. Hilsen Tove
 
Fortsettelse følger i blogg-innlegget under!
Les også det påfølgende innlegget om bolig-styling!










 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar