søndag 5. februar 2012

Er vi redde for farger?

I vår kultur er vi ikke like fargeglade som i mange andre kulturer. Det er synd! Vi trenger nemlig farger her oppe i nord, noe jeg har sagt tusenvis av ganger.

Første kvelden i Bangkok besøkte vi et kinesisk varehus med mange eksklusive forretninger.
En av dem var denne, med kjempelekre jakker i mange ulike farger, fasonger og mønstre.



Dersom jeg hadde hatt tid, ville jeg bestilt flere plagg her. Jeg kunne velge blant de deiligste stoffer i fantastiske farger og mønstre.

Jeg kjøpte imidlertid en jakke, som jeg er meget fornøyd med. Den skal jeg vise deg senere på bloggen.
                
Her ser du en av våre hotellvertinner, fotografert i to jakker som er ganske like. Bare fargene ser ut til å være ulike. Den ene er rosa/magenta, den andre er klar rød. Som dere ser er hun delikat og lekker i begge.

Jeg vil gjerne sende en hilsen til dere på Imagaakademiet, som jeg underviste i fargepsykologi og fargesymbolikk tidligere i uken. Dere må aldri glemme hvor viktig farger er på mange ulike måter! Jeg viste dere at farger på klærne våre sender sterke signaler til andre rundt oss, samtidig som fargene påvirker oss selv. Dine klær er på en måte din "emballasje", og skal du "selge deg selv", eksempelvis i et jobbintervju, må du tenke nøye gjennom fargevalget ditt på forhånd!  Lykke til videre i studiet, og senere forhåpentligvis i en spennende jobb!Tove


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar