mandag 17. juni 2024

Da er det vel på tide med litt flere bilder fra Kreta.

Hvis du tar en titt tilbake på det første innlegget, bilder fra hotellet, legg merke til de vakre fargene på bygningene. Hvordan ville området ha sett ut hvis byggene hadde vært grå?! Jeg burde ha skrevet det i innlegget, men det ble glemt dessverre.


Her går jeg litt videre, og du ser Church of Agios Nikolaos her.


Veldig vakkert inne!


Koselige gater. Flere små butikker og restauranter videre nedover mot sjøen.


Cathedral of Eisodion tis Theotokou


En flott skulptur på samme sted.


Port of Canea.
Her er det mange hyggelige restauranter, og flott å spise der og se utover sjøen og fantastiske bygninger.
Jeg har et bilde jeg gjerne skulle ha vist dere, men jeg får ikke snudd det.


Men også dette bildet er fra Port Canea. 


Jeg har utrolig mange fine bilder fra Kreta, men noe har skjedd - enten med PCen eller med telefonen, for jeg får ikke redigert flere av bildene, som jeg gjerne ville vist dere. Men ettersom det er så lenge siden jeg har skrevet et innlegg, må jeg bare bruke dem som er OK til jeg finner ut av det. Hilsen Tove.

6 kommentarer:

  1. Hei. Nå "trigger" du reiselysten min...! Jeg er veldig glad i Hellas, men tror ikke det blir den veien i år. Det har vært "heslig varmt" der en periode, og varmere blir det sikkert utover sommeren. Jeg tåler godt varme, men det finnes en grense. Min datter sendte meg et bilde fra Skiathos i dag - hun og en venninne var nettopp sjekket inn på hotellet med utsikt over knallblått hav. Og ja, det frister. Her kan det hende at det blir Finnmarkstur i løpet av sommeren, er fremdeles i tenkeboksen. Og en del avhenger av hvem som kommer hit når. Tiden får vise, jeg reiser gjerne på sparket. Lykke til med å finne ut av utfordringene med telefon/PC, håper det ordner seg uten at du må plages. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. En sønn og svigerdatter er i Hellas nå. I går var det 35 grader. Men de er ved sjøen, og har god aircondition inne, så de koser seg.
      Men jeg er ikke glad i slik varme, men samtidig er jeg lei dette ustadige været vi har nå. Skulle reist på fjellhytta, men venter til det blir litt mer stabilt vær.
      Da får jeg vel høre hva du bestemmer deg for. Du må gjerne besøke meg enten i Oslo eller i Åsg.str.
      Klem tilbake.

      Slett
    2. Så mange fine bilder. Ikke alltid lett med det tekniske. Kos deg med sommer og nye opplevelser. Naturglede/Randi

      Slett
    3. Nei det er ikke lett etter at de stadig foretar oppdateringer. Takk for gode ønsker. Jeg sender de samme ønskene til deg. Hilsen Tove

      Slett
  2. Fine bilder som man kan drømme seg vekk på, her enten blåser, eller regner om dagen. Men, det blir nok ingen ferie utenlands denne sommeren, da vil jeg være i Norge. Men på vinterstid er det herlig å komme seg vekk.
    Jeg drar til Vågå på lørdag, for der skal jeg være med på en utstilling i Galleri Ullinsvin (Noe av det vi, "Ni kunsthåndverkere fra Innlandet" hadde med til Polen i fjor). Tre av mine damer er nye fra Gudbrandsdalen. Viste du at vi hadde en Dronning fra Hundorp? Det var kun to norske- fødte dronninger fra Sagatiden i Norge.
    Det var Ingebjørg som du kan lese om på bloggen min, og Harald hårfagre sin kone (husker ikke helt hva hun het). Nei, det viste heller dette før jeg skulle finne damer å hedre med et smykke. Da ble det kvinne fra Vågå, Hundorp og Lillehammer. Håper du får noen fine dager på hytta etter hvert.
    Høvdingsete Steig ligger ikke langt fra der mor kom fra så det var merkelig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for en hyggelig og spennende tilbakemelding.
      Lykke til med utstillingen!
      Jeg har vært på hytta i nesten en uke. Kom tilbake nå i ettermiddag. Skal lese din blogg, men må først rydde inn. Klem fra Tove.

      Slett