onsdag 14. juni 2023

 Jeg må ta med noen flere bilder fra hovedgaten i Taormina på Sicilia.

Dessverre har det gått litt tid siden siste innlegg, men slik er det noen ganger. Håper du blir med også denne gangen.


Her er begynnelsen på hovedgaten, eller slutten om du vil.


En lekker butikk med lekre klær. Nydelig rødfarge.



De to bildene over viser en virkelig morsom butikk med alle farger representert.
Det var noen som sa at den skulle komme til Norge. Så gøy med farger!
    

En vakker, rosa sidegate. Virkelig flott!


Enda en fargerik butikk - men kanskje litt mer elegant? Oransje er så lekkert!


En flott restaurant med show. Dessverre fikk vi ikke vært der.


Jeg syntes dette hodet var så artig malt. Hva synes du?


Hvis du ser tilbake på det forrige innlegget, vil du se en trapp opp fra hovedgaten med malerier og kunst forretninger.
Jeg falt totalt for dette bildet, fordi det er et område som vi besøkte nede ved sjøen.
Men maleriet kostet ca. 17.000 Nkr., så det fikk være!


Også dette maleriet er veldig vakkert!


Nok en sidegate med mange trapper. Det er jo så sjarmerende.


Og her er en forretning hvor du kunne kjøpe forklær. I løpet av minutter kunne de brodere på det navnet du ønsket.


Mange keramikkbutikker. Veldig mye lekkert!


Nok en vakker sidegate.


Og enda en, med flere restauranter nedover.


Og mer fargesprakende keramikk. Dette kunne de!


Veldig lekker gate inn mot en liten park, ser det ut til.


Og nesten ved enden av hovedgaten satt det av og til musikere og sang og spilte.


Jeg så noen lekre bluser i et vindu, med fine broderier, litt likt hardangersøm. De vinket meg inn, og damen fortalte at det var en gammel type broderi, som ikke mange kunne brodere lenger.
Hun kunne ikke, men hennes mor hadde kunnet det.


Så slutter jeg dette innlegget med nok en flott barnebutikk. De hadde så mange morsomme ting der!

Da slutter jeg for denne gang. Men jeg tror nok at det vil komme innlegg om turen ned til sjøen. Jeg badet faktisk der. Hilsen Tove.

12 kommentarer:

  1. Så mange spennende bilder og steder, og ikke minst farger! herlig med minner. Kos deg i sommeren!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg reiser gjerne tilbake. Så flotte farger på alle kanter. Skulle ønske vi hadde det slik her!
      Gode sommerdager ønskes, men kanskje ikke fullt så varme!? Hilsen Tove

      Slett
  2. Her var det mye fargerikt og flott. Hodet som var malt rødt var nydelig og morsomt utført. Jeg skjønner at dit kunne jeg virkelig tenke meg å dra. Har kastet krykkene og er litt haltene enda, men det går fremover for hver dag. Det blir ikke lange turer, men maling av vinduer osv er passe for meg nå. Ha en nydelig sommer, men nå må vi få litt regn før alt tørker bort. Jeg storkoser meg om dagen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette liker vi begge! Klart du må reise til Sicilia en gang. Og jeg anbefaler både hotellet Ariston og Taormina!
      Så fint at du er bedre, og har kastet krykkene. Nå er det jeg som bruker krykke. Falt i skogen og ødela benet. Så ingen turer på meg nå, dessverre. Skulle gjerne vært på fjellet. Og jeg lengter etter regn og litt kjøligere vær. Hilsen Tove.

      Slett
    2. Uff, så kjedelig å falle nå. Håper du kommer deg snart igjen. Jeg plages veldig av stanga som er operert inn i beinet mitt, så håper den skal ut etter hvert.
      Ha fine dager i gode stoler stolen og hygg dere :)

      Slett
    3. Takk for hyggelig hilsen. Ja, jeg er glad at min skade ikke var kjempestor som din var. Klart at den stanga er ubehagelig!
      Ja, det blir mye sitting, men nå går jeg en del inne, og var i butikken i går, så det går fremover.
      Alt godt ønskes deg av Tove

      Slett
  3. Jeg er så lei for at du såret deg selv Tove. Jeg håper du blir raskt frisk. Jeg krysser fingrene.
    Bildene dine er vakre, det er veldig gøy å se på dem... nye inntrykk, enten det er nært eller fjernt, er alltid fantastisk, og sydlandsk stil er spesielt hyggelig for oss.
    Takk deg.
    Alt godt til deg og mange hilsener fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig hilsen. Ja, det er fort gjort å falle i skogen. Jeg er bedre nå, men det går langsomt.
      Skulle gjerne vært på tur, men det må vente enda en stund.
      Det er veldig hyggelig å se bildene hos deg også. Mange fine steder. Gode dager ønskes av Tove.

      Slett
  4. Hei Tove, for noen fantastiske bilder. Du er en virkelig god fotograf som klarer å fange stemning. Fargene på klær og keramikk er så fint. Tror jeg ville hatt vanskelighet med å velge ut noe å kjøpe blandt alle de vakre tingene. Klem fra Therese

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig ros. Det er jo artig å ta bilder når det er så mye fint og fargerikt! Og enig - men det er så mye å velge blant, og det gjør det vanskelig. Klem tilbake.

      Slett
  5. Jeg blir med på nok en vandring, seint, men godt. Det har vært så mye annet den siste tida at overskuddet til å lese blogginnlegg har vært fraværende. Det er så artig å se bildene dine. Du har blikk for det vakre rundt deg. Takk for at du deler! God bedring og god sommer!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du er med videre!. Neste innlegg vil du like, da blir det mer natur igjen. Håper du har det bra. God sommer videre! Beste hilsen fra Tove.

      Slett