tirsdag 21. februar 2023

 Jeg vil bare ønske dere alle en god vinterferie uansett hvor dere er.

Jeg ville gjerne vært på fjellhytta vår i Ringebu, men dessverre det får vi ikke til i år.
Men jeg gleder meg over gamle bilder som deles med dere.


Utrolig vakkert!


Ser dere dompapen som sitter i treet?
Det er så hyggelig å ha mange fugler utenfor.


Her er en til. Hannene har så flotte farger - noe jentene ser etter!


Det er flotte løyper like nedenfor hytta. Helt fantastisk!


Håper det er fin snø og flott skiføre!


Her ser vi ned på Gompen - der jeg bader om sommeren!


Hvit, ren  nysnø er vakkert!


Jeg sender dere noen fine, røde hjerter som dere kan kose dere med. De smaker deilig!
Hilsen fra Tove.

PS. Jeg beklager lang tid mellom blogginnleggene. Men håper likevel dere titter innom.

9 kommentarer:

  1. Hei du. Så dumt dere ikke kommer dere på hytta da, for det er jo så vakkert på bildene dine. Håper alt er vel og at dere kan kose dere i den gryende vår i lavlandet. Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, veldig synd. Jeg skulle så gjerne vært der! Før barnebarna ble voksne, var vi der sammen med dem hver vinter- og høstferie. Og du verden så flotte skiturer vi gikk. Jeg ønsker også deg fine dager. Hilsen fra Tove

      Slett
  2. Herlige vinterbilder. Har faktisk ikke vært på ski enda i år, det er så lite snø på jordene rundt stedet vårt i Furnes at løypene ikke har blitt kjørt. Men vi har jo Nybygda, ikke så mange kilometrene unna og der er det flott skianlegg med løypenett til hele hedemarksvidda. En dag den snart skal jeg ta meg en tur på ski, det er herlig at sola har kommet tilbake. Jeg er invitert til en utstilling i Polen og jobber med den for tiden, så tiden flyr om dagen. Ha en fin vinterferie i solkroken hjemme. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar. Jeg trodde det var mye snø hos dere, men dere har kanskje hatt opp og ned temperaturer slik vi har hatt. Kjempeglatt!
      Det må være spennende med den utstillingen i Polen. Lykke til med arbeidet! Gode dager ønskes deg, gjerne på ski. Tove

      Slett
  3. Helt nydelig med fine vinterbilder! Jeg er så glad i å gå på ski så dette er kjekt å se på om ikke bildene er "blodferske". Livet er best ute, og nå har vi hatt noen kjempefine dager. Ser ut til at det kommer påfyll av snø i morgen. Håper dere kommer dere på hytta etterhvert, men det kan ikke passe hele tida. Slik er det for alle. Fint å kunne glede seg over gode minner også!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig i at livet er best ute, men det er dessverre lenge siden jeg har gått på ski, og jeg lengter til fjells. Kanskje blir det en tur i påsken? Vi får se.
      Så fint at du liker bildene - og jeg er enig - minnene er viktige! Mange fine skiturer ønskes av Tove.

      Slett
  4. Jeg kikker innom rett som det er, og det selv om jeg selv har hatt en lengre pause. Så fine vinterbilder du viser, skjønner godt at dere gjerne ville vært på hytta. Jeg krysser fingrene for mange nye muligheter. I min verden er det ikke vinterferie. Skolene har fri, men barnehagene er i full drift. Og snart er det skreifestival, det gleder jeg meg til. Ha en flott uke og hils. Klem, Oddi

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du tar en titt. Ja, det er vakkert oppe på Gullhaugen! Lengter dit!
      Det blir artig med skreifestival. Hadde vært gøy å oppleve det en gang. Håper de får mye fisk i år.
      Håper været kan holde seg litt godt hos dere en stund. Fine dager ønskes av oss begge.
      Klem fra Tove.

      Slett
  5. Jeg er takknemlig for forfatterens vilje til å utforske nye ideer og perspektiver i innholdet.

    SvarSlett