lørdag 23. januar 2016

Nord Kypros ( den tyrkiske delen).

Som fortalt i tidligere innlegg, i slutten av november og i desember, var min mann og jeg på en 14 dagers tur til Nord Kypros og Tyrkia fra 6. - 20. november 2015.
Jeg har tidligere vist deg bilder av mat, flotte kaker og utrolige godterier, samt fargesprakende keramikk. 


Nå vil jeg vise deg bilder og fortelle deg om turen, som fra begynnelse til slutt var helt fantastisk!
Da vi ankom vårt første hotell, Riverside Premium Hotel, ble vi møtt av denne blomsterprakten ved inngangen til hotellet. Hotellet så lite ut, men viste seg å være et kjempestort område med mange bygninger.


Her ser du bygningen der spisesalen var i første etasje. Og den er enda lenger enn du ser her, men jeg fikk det ikke med på bildet.














Her ser du terrassen, hvor vi spiste frokost, fra to ulike vinkler I bakkant på bildet over til høyre, ser du noen av de andre hotellbygningene.

Bildet til høyre viser litt av den veldige spisesalen.

Det var et vakkert område, og den første gangen vi skulle gå fra vårt rom/bygning til spisesalen, måtte vi spørre om veien. Det er huset under til høyre.

Som du ser under, her kan du ta en romantisk kveldstur!

















Vakre blomster, busker og frukttrær var det mange steder.
Det var en fryd å gå en tur på området.















Om frukten til høyre er spiselig vet jeg ikke. Men det var artig å gå rundt og titte.



Om dagen deltok vi på flotte og interessante turer, så vi hadde ikke mye tid til å se oss om på hotellet. Tror vi bodde her i tre døgn.
Men en kveld etter middag, tok vi en spasertur, og oppdaget hvor flott det virkelig var.

Her er inngangen til en vakker á la carte restaurant.



Og så oppdaget vi et stort, flott "badeland" både for barn og voksne. Er det ikke lekkert!

Det er ganske utrolig at alt dette - hele dette store området er et hotell.
















La meg slutte denne omvisningen på vårt første hotell med flere blomster.
Du skal få se mer fra flere helt unike hotell senere.
Men neste innlegg vil handle om turer til interessante og spektakulære severdigheter. Dette var en såkalt "studietur", derfor var det mye spennende å se og å oppleve.
Og la meg tilføye - været viste seg fra sin beste side med sol og sommertemperatur. Og nesten uansett hvor vi var, så vi vakre fjell på alle kanter. På bildet av bygningen der vi spiste, ser du fjell i bakgrunnen. Knall blå himmel, blomster i ulike farger, vakre bygninger i gode farger - kan det bli bedre? Faktisk ikke!
Hilsen fra Tove.

4 kommentarer:

  1. Dette så flott ut. Jeg har faktisk vært på Kypros bare en gang. Da var jeg med mannen min på en salgskonferanse der i en uke. Det var i september og veldig varmt, jeg var mest på stranden og badet. Husker vi skulle til hovedstaden og jeg holdt på å få heteslag på bussen som ikke hadde air condisjen. Dette var på 90 tallet, så en tur dit har vi snakket om, så får vi se, Bildene dine frister!

    SvarSlett
    Svar
    1. Da var du sikkert på den greske siden. Der har vi vært også to-tre ganger. Og jeg visste ikke at den andre siden, den tyrkiske, hadde så mange severdigheter å by på.
      Når det gjelder temperatur, var vi på Kypros forrige gang i mai, da var det supert. Nå hadde vi ikke trodd at vi skulle få badevær, men det fikk vi til gangs. Bare vente så skal du få se mer! Hilsen Tove

      Slett
  2. Hei, jeg har også bare vært på den greske Kypros en gang, ikke min favoritt blant greske øyer, men det var jo flott der....
    Frukten ser ut til å være en fiken, og dermed spiselig!
    Tyrkia derimot viste seg å være bedre enn mine forventninger - sånn er det en gang i blant. Nå lengter jeg etter en kulturforandring!
    Ha ei flott uke - og takk for mange hyggelige kommentarer - det har vært en begivenhetsrik helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg trodde før at den greske siden var den beste, men det er den ikke, i alle fall ikke når det gjelder gamle skatter. Veldig interessant!
      Tyrkia var også mye bedre enn forventet. Og gled deg til det siste hotellet! Hilsen Tove

      Slett