torsdag 12. mars 2015

DFDS Seaways Oslo - København 
Nyoppuset, fargerikt interiør

Vi reiste med DFDS Seaways til København i juni i fjor. Og det var en nyoppusset båt vi gikk ombord i.


Malingen var knapt tørr, det var fine fargevalg, og det skinte i nypusset messing og glass.
Jeg burde lagt ut dette innlegget tidligere, men har faktisk helt glemt det.















Flott, og litt spesiell fargesammensetning i korridoren inn til rommet.
Vakkert blått teppe på gulvet, og en nydelig nyanse av grå/rosa i tak, på dører og dørkarmer. Virkelig lekkert!



Her er baren i danserestauranten. Det er farget lys som får frem den lilla/rosa fargen.










Men her ser fargen sterkere ut, og er vel en dyp rosa/magenta, med en liten touch av fiolett?
Som du ser så matcher stolene perfekt. Jeg skulle nok tatt med meg NCS viften, for å finne riktig fargekode. For dem som kjenner NCS-systemet, vil jeg tippe at fargen kanskje er S 1060-R30B. Et modig valg!
Men jeg synes det er lekkert til det grå/fiolette teppet, den grå skiferveggen i bakkant, og de grå lave skilleveggene.


Her er en helt annen type bar i en helt annen stil. Har den et engelsk preg?


Da vi kom forbi baren, fant vi den italienske restauranten Little Italy i en ny knallfarge.
Det vil si - det var fargen på stolene som gjorde susen. Sterk rød-oransje!
Også dette synes jeg også er lekkert sammen med de grå teppene og de grå-brune bordene.
    










Her har det vært en  interiørarkitekt som ikke har vært redd for å bruke sterke farger. Endelig!
Hvis jeg skal tippe, er fargen på stolene kanskje i NCS koden S 0585-Y70R. Men heller ikke her er jeg helt sikker.

Jeg vil berømme DFDS for en fin båt og en hyggelig båttur! Hilsen Tove.






7 kommentarer:

  1. Dette var virkelig blitt friskt og fint i fargene!
    Jeg tror vi skal med elevene en tur til KBH i vår med danskebåten. Jeg har jo bodd der i to år og elsker den byen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er det. Deilig å se at noen våger å bruke farger etter den alt for lange minimalistiske perioden!
      Hvis dere skal reise, må dere ha en god tur! Hilsen Tove

      Slett
  2. Hvor flott fargevalg på den båten! Likte de dørene og fargevalget. Spennende! Kanskje man skulle våge seg på en Danmarkstur på våren, men det blir for langt å reise fra Tromsø, om Oslo for å komme seg ombord. Men sånn er det bare.

    Ha en fin søndag.

    Varm hilsen fra nord.

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig flotte fargevalg! Klart farger er viktig. Du får ta en tur til Oslo først, så videre til Danmark.
      Lenge siden jeg har hørt fra deg og du har heller ikke skrevet på din egen blogg. Håper alt er OK. En fortsatt god søndag ønskes av Tove

      Slett
    2. Alt er bra nå Tove, er ferdig med den første kuren. Nytt blogg innlegg er også kommet nå. Nettopp kost meg med deilig middag nemlig fårikål. Er ikke ofte man har det man må nyte når det står på bordet. Fant Jyttemel og den kan jeg bruke litt av så får jeg se hvordan magen reagerer.

      Nyt søndagen.

      Varm hilsen fra nord

      Slett
  3. God kveld, Tove. Akkurat hjemkommet fra Oslotur. Bl.a. vært innom Grønn på Lilleaker etter din anbefaling. Takk for den, for dette var virkelig "noe å skrive hjem om". Eller så patriarken og jeg "Kjærlighetsbrev" på Oslo nye. Verd å se det også. Flott Oslodagi regnet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at Grønn kafé og butikk på Lilleaker svarte til forventningene. Som du sikkert forsto så var jeg virkelig kjempe-begeistret, og det forstår jeg at du også er.
      Neste gang du er på Oslo-tur må vi ta en kopp kaffe sammen!
      En fortsatt god uke ønskes av Tove

      Slett