torsdag 15. mai 2014

Jeg vil gjerne ønske alle mine lesere en riktig god 17.mai
med bilder fra det vakre Åsgårdstrand.


Flagget vårt i rødt, hvitt og blått er flott mot en blå himmel?
Men det er ikke mangel på vakre motiver i Åsgårdstrand. Jeg vil for det meste la bildene tale.










Det er utrolig mange vakre, store trær i Åsgårdstrand. Her er ett av dem.


Men dette treet, det er vel et magnoliatre, er ikke mindre vakkert!
Magnolia er en av de nydeligste blomstene jeg vet.

Den rosa fargen mot den blå himmelen er helt fantastisk!
Bare så synd at blomstene står så kort tid!












Jeg nevnte trærne her i Åsgårdstrand. Og plutselig var verdens beste motiv foran meg -
dette kjempetreet med den knøttlille jenta foran. Kan det bli flottere?!


Her er moloen, som Edvard Munch brukte som motiv for sitt maleri "Pikene på broen". 
Som du ser er noen båter ute, men ikke mange. Her er det fullt av båter om sommeren.


Og i Åsgårdstrand er det selvsagt gallerier!
Her er ett av dem, som snart åpner sine dører.
Det ligger i låven på Kiøsterud Gården, som vi også
kjenner fra Munchs bilde.



Når vi har feiret 17.  mai, og fordøyet den, vil jeg legge ut noen flere bilder fra denne lille, vakre byen.
Da vil jeg vise deg to sjarmerende butikker,
et flott hus, som rommer både keramikk-verksted, galleri og urmaker. Jeg vil også vise deg noe av keramikken og noen malerier du kan finne der.  Og kanskje friste deg med en god kopp kaffe eller te på kaféen. 

Da ønsker jeg deg en solrik og fargesprakende 17. mai! Hilsen Tove

8 kommentarer:

  1. Fantastisk flotte bilder og jeg er så enig med deg at Magnolia er så vakker. Der minnet du meg om at det skal jeg prøve å få kjøpt. I fjor var jeg for seint ut på planteskolene alt var utsolgt.
    Ha en flott 17 mai og kos deg.
    Klem fra Ingun

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar. Håper du får tak i et Magnolia tre.
    Kos deg i morgen du også! Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Takk for turen, Tove.
    Lenge siden jeg har vært i Åsgårdsstrand nå, men det er virkelig en sjarmerende liten by. Hm, spørs om ikke vi må ta oss en tur igjen straks.
    Ha en flottane 17.mai og grunnlovsfeiring.

    SvarSlett
  4. Og på denne tiden, når alt står i sin vakreste skrud er det ekstra vakkert.
    Hvis du skal til Åsgårdstrand må du si i fra. Hvis jeg er der må du komme og ta en kopp kaffe!
    Nyt en fargesprakende 17. mai! Hilsen Tove

    SvarSlett
  5. Er nydelig på Åsgårdstrand, og dit pleide jeg å handle mat på matbutikken der i den tiden vi bodde på Barkåker. Bodde i Vestfold i 3 år på nitti tallet.. Det er så mange flotte steder. Et sånt tre kunne jeg ha tenkt meg i hagen, men dessverre tror jeg at det blir for kaldt med den barske nordnorske klima..

    Boken din kom til meg her på torsdag, og jeg skal sette meg ned for å lese. Gleder meg til å se flere bilder fra et flott område!

    Gratulerer med dagen!

    SvarSlett
  6. Så artig at du har bodd på Barkåker! Det ligger inn i landet, mellom Horten og Tønsberg, mens Åsgårdstrand jo ligger helt nede ved sjøen.
    Det blir spennende å høre hva du synes om boken min. En annen blogger - Vilt og Vakkert - kjøpte også boken nå, og gikk ivrig i gang med å finne ut om sin personlighet. Til dette formålet laget jeg den arbeidsboken som ligger i en plastlomme bak i boken.
    Håper du og din familie hadde en fin 17. mai. Her i Oslo var det helt strålende! Jeg bør nok kanskje legge ut noen bilder fra i går, før jeg går tilbake til Åsgårdstrand. God søndag ønskes av Tove

    SvarSlett
  7. Så pent det er i Åsgårdstrand :-) Håper virkelig jeg får mulighet til å ta turen dit i sommer. Klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er et pent sted. Og særlig når alt blomstrer!
      Velkommen skal dere være! Klem Tove

      Slett