mandag 15. april 2013

 
Som fortalt tidligere, har jeg mange ganger holdt foredrag på Gjør din Bolig Bedre-Messsen på flere ulike steder.
Hvis jeg får tid, tar jeg meg gjerne en runde og titter.
 
Da viser det seg at det ikke bare er ting til huset på de ulike standene, og denne gangen fant jeg noe i flotte farger for mindre barn - PlayMais.

Det er små mais-biter som kan settes sammen til nesten hva barnet ønsker. En slags byggeklosser laget av mais.
Hvis barna putter det i munnen, skal det ikke være farlig.








Disse "byggeklossene" kan formes, klippes og rives, og limes sammen med litt fuktighet



Materialet fester seg på tre, glass, papir og mye annet.  Flotte farger! Og så gøy å lage noe selv!

Dette stimulerer både kreativitet, fantasi og skaperglede!
Kjempeflott både hjemme, i barnehager, på SFO og i andre sammenhenger.
 
Her er det bare fantasien som setter begrensninger!
 
 
Jeg fikk faktisk lyst til å prøve selv. Hva med deg? Når det er så fine farger er det ekstra gøy!
 
Gå inn og les mer på www.playmais.no. Tove
 
 
 
 

 

2 kommentarer:

  1. Hei, Takk for superfin ide til aktivitet for barn:-) Dette er noe for minstejenta! klem Siv:-)

    SvarSlett
  2. Kanskje du også får lyst til å prøve?
    Vi må også forsøke oss en gang?! Det er jo så artig når man får anledning til å være kreativ, og med så flotte farger er det jo helt topp! Klem Tove

    SvarSlett