søndag 30. oktober 2011

Mer om Baldersnäs Herregård

Det er ny eier på Baldersnäs fra i år, så vidt jeg forsto. Men jeg kjenner ikke navnet.

Han har imidlertid gjort store investeringer. Blant annet har han bygget to enetasjes bygg, med rom for overnatting.
Her er det ene. Det andre er makent, og de ligger på hver side av en flott allè. De er plassert slik i terrenget, at de nesten ikke synes fra hovedbygningen. De er derfor heller ikke ødeleggende for det opprinnelige uttrykket av herregården.
Den lys gule fargen, finner vi også igjen på hovedbygningen.

Inne i korridorene og på rommene er det også valgt en delikat, lys kremfarge, og i korridorene er den kombinert med lys grått. Inngangspartiet byr på en vennlig og trivelig sittegruppe, i det samme blomstrede stoffet som vi fant igjen på sengene. I nybyggene er selvsagt alt mye lysere og lettere enn i hovedbygningen 

Men også den relativt lille hallen vi møter i hovedhuset, har en sittegruppe som er trukket i det samme blomstrete stoffet. Men her er bakgrunnsfargen lys gul.
Biblioteket har mye grønn dekor. Her skal man sitte i fred og ro med en god bok. 



Men jeg vil helst ut i parken igjen. Der er det ennå mer uoppdaget. Når jeg ser ut av vinduet, er det de fantastiske trærne jeg ser. I tillegg vet jeg at det er enda noen godbiter der ute. Derfor - følg med på tredje og siste innlegg fra Baldersnäs. Det kommer kanskje senere i dag eller i morgen. Tove










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar