mandag 9. januar 2017

Har du lyst til å lære mer om farger?
Da kan du melde deg på kurset

Fargene forteller - riktig fargevalg er avgjørende

i Oslo 15. mars 2017 fra kl. 09.00 - 16.00.



Hvordan påvirker farger oss? 
Miljøpsykologer har forsket på fargene vi omgir oss med, og de har funnet at fargevalget
 er svært viktig både for ytelse, helse og trivsel.
At fargevalgene har stor betydning er allment kjent, men det mange ikke er klar over, er at farger virker ulikt på ulike personer.
Hvorfor? Svarene får du på kurset.



På kurset integreres NCS-systemet som et bindeledd mellom det kreative og den praktiske hverdagen.
Kursdeltagerne vil bli kjent med boken min Fargene forteller, som også inneholder en arbeidsbok, og med de profesjonelle hjelpemidlene fra NCS - Norwegian Colour Senter AS.

Kurset tar for seg farger innen flere områder hvor farger er viktig.
Kurset passer for alle, menn og kvinner, enten du arbeider profesjonelt med farger, eller bare er interessert i å trenge dypere inn i fargenes spennende verden.
Kurset vil vektlegge deltagernes interesser, og vil i størst mulig grad bli tilpasset deltagerne.
Farger er et viktig element innen arkitektur, interiør, design, grafisk design, industridesign
og i malerfaget. Og ikke minst - for deg som ønsker et hjem å trives i.
Farger er den raskeste formen for kommunikasjon - vi ser farger før form!


Et eksempel på fargebruk:
Når jeg kommer til et firma/forretning, og blir møtte med en slik fargeglad velkomst, blir jeg selv glad. Det blir sikkert du også. Og ikke bare det - fargene gjør deg positiv til videre samtale eller handel med denne bedriften. Det ligger faktisk mye fortjeneste i å kunne noe om farger!
Dette bildet tok jeg hos 
Sørlie Prosjektinnredninger AS 
i Sarpsborg, da jeg var der og holdt kurs om farger.
Gå inn på nettet og se mer fra Sørlie. Det er en fryd å se alle de flotte fargeglade møblene!

Kursinnhold:
- Vi ser på fargene og deres egenskaper fargepsykologisk og symbolsk.
- Hvem er interiørmiljøet, produktet eller tjenesten tiltenkt?
- Hvordan kan du fange målgruppens oppmerksomhet? Hvilke signaler ønsker du å sende?
- Hva er forskjellen på subjektive og objektive fargevalg?
- Vi tar for oss ulike mennesketyper og deres egenskaper, evner, handlings- og følelsesmønster.
- Hvilken mennesketype er du? Hva er din styrke, og hvor ligger eventuelt dine begrensninger?
  Vær bevisst på din originalitet!
- NCS-systemet i praksis.
- Fargevalg.

Kurset holdes i regi av NCS Fargeskolen, Majorstuen i Oslo.
Kursavgift: kr 2.900. Boken Fargene forteller, lunsj og forfriskninger inngår i prisen.
Det kreves ingen spesielle forkunnskaper for å delta på kurset.

Les mer på: http://www.ncscolour.no/fargeskolen-kurs/fargene-forteller-fargepsykologi

Hilsen fra Tove.





· 
·  

10 kommentarer:

  1. Dette kurset ser vi frem til å holde sammen med Tove Steinbo. Vi vet at dette blir interessant både for profesjonelle og private som er interessert i å lære mer om fargevalg og fargesammensetning. Velkommen skal dere være!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er alltid hyggelig når vi har kurs sammen. Håper riktig mange vil melde seg på!
      Med fargeglade hilsener fra Tove

      Slett
  2. Heisann... du holder det gående og sprer viktig kunnskap!
    Ang. spørsmålet ditt: jeg bare klipper fra den aktuelle bloggen og limer inn i min egen, ikke noe hokus bokus!
    Ha fine dager, Tove ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo takk, jeg synes det er kjempegøy fortsatt å holde kurs og foredrag. I går kveld holdt jeg foredrag for Lørenskog Husflidslag. Fullt hus og veldig hyggelig stemning. Farger er jo spennende!
      Til dere som leser dette, og ikke forstår hva dette går ut på, så har Vilt og vakkert lansert Bloggers Sunday Walk. Har du blogg, kanskje du vil delta? Fine dager ønskes deg i regnværet! Hilsen Tove

      Slett
  3. Dette kurset skulle eg likt å vere med på, men avstandane er for store til det.
    Eg var så heldig å få boka di i julegåve.
    Der er mykje spennande å lese og studere, og boka må takast fram mange gongar før eg kjem til det punktet at eg skal ta testen i heftet.
    Flott bok som du har lagt ned eit STORT stykke arbeid i.
    Profesjonelt.

    Lukke til med kurset !
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du fikk boken min til jul, og at du har glede av den. Og ja, farger er et spennende og viktig tema. Selvsagt ligger det mye arbeid bak en slik bok, men når man er interessert selv, er det bare gøy, og jeg blir aldri lei temaet farger.
      Jeg er også veldig takknemlig over at forlaget laget en så vakker bok, både papir, trykk og design er helt topp!
      Jeg gleder meg til du tar kartleggingen. Bar ta kontakt hvis du har spørsmål.
      Kan du ikke ta deg en tur til Oslo et par dager og gå på kurset? Det hadde vært artig å treffe deg.
      Hilsen fra Tove

      Slett
  4. Jeg har vært så heldig å høre deg og har boka, den bruker jeg når jeg underviser i farge.
    Nå har jeg lagt ut et nytt innlegg fra Madeira. I morgen ligger det som nr to. Pga at boka jeg leste ferdig i går, kommer på hos "skravlemannen" Skavland i morgen.

    SvarSlett
  5. Så bra at du har nytte av boka, og selvsagt husker jeg deg fra Hamar. Veldig hyggelig.
    Jeg elsker innleggene dine. Skal se med en gang.
    Hilsen fra Tove

    SvarSlett
  6. Hei Tove, Dette er jo drømmekurset for alle som vil lære litt mer om farger og fargenes magi. klem Siv

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for reklamen, Siv. Ja, jeg tror dette blir et både morsomt og interessant kurs for alle. Menn, kvinner, amatører og profesjonelle.
      Lykke til med alle dine gjøremål! Hilsen Tove

      Slett