lørdag 30. desember 2017

Jeg vil takke alle lesere av bloggen for året 2017 - som nå er i ferd med å renne ut.


Og det vil jeg gjøre ved å dele med dere bilder av denne fantastiske blomsten som har gledet meg fra før jul, og som fremdeles er så vakker.
Håper den også vil glede deg.
Det har vært fantastisk å følge med på hvordan denne skjønnheten har utviklet seg.





















Hvert år kjøper jeg amaryllis og svibler lenge før jul, og setter dem i kjelleren.
Så må jeg bruke litt intuisjon når jeg skal velge tidspunkt for å ta dem opp fra kjelleren for at de skal kunne springe ut til jul. De får så og si ikke vann.
Da jeg tok denne opp var det fremdeles ingen antydning til blomst, men det var hele tre blomsterstengler på den. Tidligere har jeg bare hatt blomster med to stengler.
Så begynte ting å skje - og for en glede å følge med!



Da jeg satt og så på disse bildene, slo det meg at vi mennesker også bruker tid for å utvikle oss.
De fleste av oss -  ikke til skjønnheter - men i oss mennesker er det så mye annet som teller.
Vi skal ikke bare stå til pynt!
Det kan være problematisk for mange ungdommer i dag å se dette, ettersom så mange ser ut til å tro at det bare er utseendet som er viktig. Det er det så absolutt ikke!
Vi er ulike personligheter både inni og utenpå, og det må vi nå forsøke å få frem. Jeg snakker mye om det når jeg underviser ungdom.
Jeg har bestemt meg for å lage et større innlegg om dette temaet rett over nyttår. Håper du vil følge med og se hva jeg skriver.


Kos dere i nyttårshelgen!
Med fargeglade nyttårshilsener fra Tove.



12 kommentarer:

  1. Så vakker blomst da! Ja, vi utvikler oss visst forskjellig vi mennesker også. Ønsker deg en vakker helg og et riktig godt, fargerikt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig vakker! Og ja - vi utvikler oss veldig ulikt ettersom vi er ulike mennesketyper. Skal skrive mer om dette.
      Takk for gode ønsker - og jeg sender det samme til deg! Hilsen Tove

      Slett
  2. Amaryllis er en utrolig vakker plante og så flott å se hvordan den utvikler seg.
    Ellers synes jeg nok også at det er for mye fokus på utseende. Egentlig veldig trist med tanke på hvor mange ungdommer som sliter psykisk og aldri følger seg gode nok.
    Ønsker deg et godt nytt år og ser fram til fremtidige innlegg fra deg :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er vi enige om dette med utseende. Vi må gå sammen og gjøre noe med dette. Mange ungdommer må forandre fokus. Kommer tilbake til dette.
      Nyt nyttårshelgen! Er veldig glad for at du vil lese mer hos meg. Hilsen Tove

      Slett
  3. Kjære Tove, tusen takk for alle de fine innleggene du har postlagt i året som snart er forbi.
    Ønsker deg et fredelig, godt og trygt år som vi vil kunne se tilbake på med glede. Nyttårsklem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelige ord. Jeg sier det samme til deg - takk for mye lærdom i dine mange innlegg.
      Et godt, spennende og fargerikt år ønskes fra meg med en nyttårsklem. Hilsen Tove

      Slett
  4. Amaryllis er ein favoritt i jula.
    Og din er fantastisk flott.
    Eg ynskjer deg eit godt nytt år,
    og takk for fin kontakt dette året.

    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ønsker også deg et godt og meningsfylt nytt år. Jeg vil også takke deg for den fine bloggkontakten i 2017. Og vi vil holde kontakten videre. Beste hilsener fra Tove

      Slett
  5. En veldig vakker amaryllis... jeg har også, men ikke så mange blomster :-))) Fantastisk var dine... en glede å se.
    Ja, vi bør nyte skjønnthet og se at skjønnthet ikke bare komme fra utsiden. Kjære Tove, jeg ønsker deg
    et godt nytt år. Jeg gleder meg til bloggkontakten 2018. Takk for det siste året. Stor klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne blomsten har satt rekord hos meg - tror det er 15 blomster ut fra denne løken!
      Takk til deg for hyggelig kontakt i 2017. Håper vi kan treffes en gang - kanskje i 2018? Vi holder i alle fall kontakt gjennom bloggene våre.
      Jeg ønsker deg og dine et godt og fargerikt nytt år! Beste hilsener fra Tove

      Slett
  6. Jeg vil ønske godt nytt år til deg og dine. Og selv om jeg er et menneske i "blå - grønne -nyanser med litt lilla", så må jeg innrømme at rødt hører julen til, også hos meg. Nydelig blomst!

    SvarSlett
    Svar
    1. For noen flotter nyttårsbilder på din blogg. Artig å se!
      Artig å høre at dine farger er blå/grønne med litt "lilla". Mener du fiolett eller indigo?
      Og ja - vi bør lage unntak for julen - den er rød! Et godt nytt år ønskes av Tove

      Slett