fredag 4. november 2011

Tilbake på Westerdals - nå Høyskole!

Jeg har tidligere skrevet om Westerdals nye skole, som ble innviet den 1. september.
Jeg har gjesteforelest på Westerdals i mange år, men nå var jeg altså på den nye skolen for første gang.

Therese Sandem fra NCS Colour Centre i Oslo og jeg, har laget et ukesopplegg for klassen - eksponeringsdesign. Og det var også i år både spennende, og gøy å undervise denne klassen.
I løpet av uken ble vi godt kjent med elevene, ikke minst fordi jeg onsdag, brukte arbeidsboken som følger med boken Fargene forteller, til å kartlegge elevene og deres personlighet. Både elevene og jeg syntes det var spennende! Og det var også mange kjærester og samboere som ble kartlagt samme kveld!


For en flott og "fargerik" samling elever! Therese og jeg takker for hyggelig samvær gjennom uken!


Her presenterer elevene sin avsluttende oppgave. Inndelt i grupper på tre eller fire har de løst en stor interiør-oppgave. De måtte begrunne sine fargevalg både ut fra fargepsykologi og NCS-systemet.












Det ble hele syv grupper,og Therese og jeg kommenterte presentasjonene.


Vi ønsker dere lykke til med studiet videre, og senere alt godt når dere skal ut i arbeidslivet!
Vi håper å ha lagt et godt grunnlag for bedre fargeforståelse på flere plan. Therese gjennom sin store kunnskap om NCS-systemet, og jeg ved å lede dere lenger inn i fargenes spennende og mangfoldige verden gjennom fargepsykologi og fargesymbolikk.

Jeg håper også at noen av dere har lyst til å følge bloggen min, i tillegg til å komme med spørsmål og kommentarer. Jeg lover å svare.
Tove

3 kommentarer:

  1. Dette har vært veldig lærerrikt:)Takker for god forelsning.

    SvarSlett
  2. Hei alle sammen! - Enig med deg, Tove - det har vært en fantastisk uke med en flott og engasjert klasse. Mange bra spørsmål fra konsentrerte studenter. Mye av NCS-stoffet kan bli tungt, men jeg lover dere "Jo mer dere jobber med NCS-systemet, jo lettere blir det og til slutt helt uunværlig".
    Ønsker alle studentene lykke til med studiet og regner med at vi ved en senere anledning treffes igjen!
    Hillsen Therese, NCS Colour Centre

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelig tilbakemelding "anonym".
    Håper nå at fargene er blitt godefølgesvenner og læremestre.
    Beklager sent svar, men jeg har vært på farten.
    Blant annet har jeg vært i Røros og holdt foredrag. Har tatt mange bilder, og vil skrive innlegg på bloggen om Røros.
    Dit må du reise!

    Hilsen Tove

    SvarSlett