tirsdag 13. november 2018

Er du interessert i veving og vakre farger?


Boken til Eva Lie gir deg begge deler! Og den gir deg  i tillegg 30 veveoppskrifter.


For  3 1/2 år siden holdt jeg et dagskurs på Klokkergården i Svarstad i Vestfold, og der møtte jeg Eva Lie. Og etter å ha sett alt det flotte hun hadde vevet, laget jeg et blogginnlegg om
henne og de vakre tingene hun hadde vevet. Det var i mai 2015. Du kan søke i bloggen på navnet, så kommer det opp.
Og når jeg fikk se den vakre, fargerike boken som Eva nå hadde utgitt, fikk jeg lyst til å lage enda et innlegg om henne og vevingen.


Har du sett så vakre farger! Jeg elsker disse "høstfargene".


Dette ville jeg gjerne hatt på hytta, det er helt sikkert. Er du enig?














Her kan du få vakre duker, pledd og andre ting til hjemmet og hytta, men du kan også få vakre klesplagg, som dette sjalet.





Lekker fargekombinasjon - blått pledd med noen smale oransje striper, over en oransje morsom stol.














Bortsett fra de to bildene over, er alle bildene hentet fra boken til Eva Lie. Men jeg har fått lov å bruke alle bildene her på bloggen. Fotografer er: Elin T. Eriksen og Xenia Villafranca.


Jeg vil gjerne gjengi det som står om Eva Lie i boken:

"Eva Lie har lang erfaring med vev. Hun har hatt en egen vevstue hjemme siden 2002, men startet med vev allerede i 1976 ved Vestfold Husflidskole. Hun vever tekstiler til bekledning, skjerf, sjal, løpere, ryer og pledd. I Tønsberg, Holmestrand, Drammen og hjemme i Horten har hun holdt vevkurs siden 1994.
I regi av Norges Husflidslag var Eva kurslærer for vev ved Holmen gård. I 1997 og i 1999-2001 gikk hun på Design vev ved Høgskolen i Oslo. Hun har hatt vevkurs på Holmen gård i Vevopplæringa modul  1-3 i 2009 og 2010, arrangert av Studieforbundet for kultur og tradisjon. 
Eva har vært med på flere utstillinger og levert oppskrifter  til
"En dør står på gløtt" og til "Interiørtekstiler 2" utgitt av Norges Husflidslag i samarbeid med Husflidsutsalgene. Siden 2006 har hun vært medlem av Norske Brukskunstnere. Eva er aktiv i Nettverk Vev Vestfold."
Håper du har nytt de vakre fargene i Evas tekstiler. Vi trenger slike farger nå som alt er blitt grått de fleste steder. Hilsen Tove.

1 kommentar:

  1. Dessverre er alle kommentarer til mange innlegg blitt slettet ved en feil. Veldig synd. Hilsen Tove

    SvarSlett