torsdag 25. august 2016

Swissõtel Bremen i Tyskland.

Jeg skrev i innlegget om Volendam, at jeg også ville vise deg bilder fra dette hotellet.
Vi kom fra Nederland sen kveld, og skulle overnatte her siste natt av turen, før vi dro videre til Kiel, og med Colour Line tilbake til Oslo.
Dessverre fikk jeg ikke tatt bilde av hotellet, da det var et helt ufyselig vær, med sludd og vind.
Men vi ble tatt i mot av hyggelige folk i resepsjonen, og det ser du her.

Et virkelig supert hotell på alle måter. En helt spesiell heis med et blått glasstak over. Du kan bak heisen skimte noen veggdekorasjoner, og en av dem ser du her.

Men i motsetning til de sterke fargene jeg viste deg i interiøret i innlegget om West Court Hotel i Delft, var det lite farger å finne her. Det var nøytrale vegger, og møblene var mest i sort og grått.
Et lite innslag av dus fiolett finner vi på møblene her til venstre, men det er ikke lett å se.

Men her i baren dukker det heldigvis opp dekorasjoner i farget lys. Og jeg sier heldigvis, for noe farger bør vi ha i et interiør!
Men jeg vil likevel si, at her er det enkelt og elegant, og vi ser at dette er et kvalitetshotell.

Det forstår man også av plaketten på veggen til høyre. Her bor også høytstående personer fra Sveits. På plaketten står det: Schweiz Honorarkonsulat.

Helt spesielle treskulpturer er en del av dekorasjonene.

Meget elegant korridor, i delikate farger med flotte malerier, førte oss til rommet vårt.

Et deilig rom med helt utrolig deilige senger. Men heller ikke her er det farger. Jeg kunne gjerne sluppet det sorte bak sengen, men likevel virker rommet innbydende og hyggelig med det varme, behagelige lyset.

Et deilig baderom i en dus gulfarge, ikke så grønn som det ser ut på bildet.

Og jeg må si at alle detaljer var tenkt ut. Deilige håndklær, kluter, og alt fra shampo, balsam, dusjgele og bodylotion var å finne her.

Det samme gjaldt i restauranten og spisesalen. Men dessverre var det for mange mennesker her til at jeg kunne ta bilder. Det ville være uhøflig.

Men både middagsbuffeten og frokosten var super, og vi fikk en herlig Merlot-vin til middagen.

Kanskje kan jeg avslutte med et bilde jeg tok av te-utvalget om morgenen.
Ingen sto i veien, så jeg tok et bilde med mobilen. Ikke noe dårlig utvalg dette!

Med andre ord - et hotell jeg så absolutt vil anbefale. Virkelig kvalitet!
Og det ligger i gangavstand fra sentrum av Bremen, slik at alt kan nås til fots.
Men vi reiste neste morgen, men jeg skulle gjerne vært et døgn til!

Men været var en annen sak. Vi kom i sludd og vind, og reiste faktisk i snø og vind.
Og datoen var 26. april! Vår guide hadde aldri sett snø på denne tiden i Tyskland! Hilsen Tove.

1. Fint å få nyte opphaldet på eit så gjennomført
    og utsøkt hotell.
    Eg kjem vel aldri til Bremen, men skal ha dette i
    bakhovudet.
    Håpe det er bra augustdagar der du er.
    Her er regn og skodde litt for mange dagar.. Vil ikkje gi slepp på sommaren enno.
    Fordelen er at ein får gjort noko innandørs ;)

God helg frå Anne-Mari

1. Det er gøy noen ganger å bo på et lekkert hotell, men for meg betyr ikke det all verden bare det er rent og ikke for mye støy. Vi er lite på rommet når vi er på tur.
      Deilig at været har blitt bedre. Det har vært en dårlig sommer.
      Hilsen fra Tove

2. Heisann, har nettopp sittet i to dager for å lete etter hotell i Riga. Den viktigste faktoren er at det er sentralt, og da var det ikke mange rom å velge mellom til akseptabel pris. Noe så flott som dette er hotellet jeg har bestilt rom på,
    på langt nær. Men vi skal jo ikke tilbringe så mye tid der da! Leser at det er en del støy mot gata, så jeg har bedt om rom mot bakgården. Da er det bare å håpe at ønsket blir oppfylt. Tydeligvis et populært sted å dra til! Ha fin uke. Nå starter jobben for meg - og sommer´n kommer...

1. Som jeg skrev i svaret til Amo over, så er det ikke så mye vi er på rommet. Men en herlig følelse i blant å oppleve litt luksus.
      God tur til Riga! Hilsen Tove

3. Heisann Tove, ja , var ikke den lyngtua til amo vakker?
    Jeg har et avstandsbilde av lyng som dekker fjellet på denne posten http://viltogvakkert.blogspot.no/2016/08/lykke-til-sjs.html
    Vakkert akkurat nå!
    Fint at du supplerer meg ang arrangement av blomster i bed, gule bak, blå foran for å oppheve den dybdevirkningen farvene skaper.
    Takk for at dere setter pris på innleggene mine, mange blir til ved en
    tilfeldighet fordi noe interessant dukker opp eller det er informasjon jeg har nytte av å ta vare på... Setter stor pris på tilbakemeldingene ;:OD) - og så må jeg si takk , det samme!

4. For et flott hotell, der ville jeg ha likt meg!

1. Ja det ville du. Artig med noe ekstra i blant! Nyt finværet! Hilsen Tove

5. Virkelig snø og sludd i april, du verden. Ja, er vant med det her nord, men at du skulle oppleve det i Tyskland hadde jeg ikke trodd. Virkelig et flott hotell som jeg kunne like.

Det hotellet i Kroatia som vi bodde på anbefaler jeg ingen!

Vakker søndag til deg!

1. Så hyggelig å høre fra deg, Eva!
      Da må jeg ta en titt på din blogg.
      Ja, deilig hotell, men et helt utrolig snøvær 26. April i Tyskland!
      En god søndag ønskes av Tove