onsdag 2. mars 2016

Vakker kunst laget av en av elevene jeg foreleste for på Westerdals. 


Denne fargerike papegøyen er malt av Susan Hägg.
Hun viste meg bildet da vi pratet sammen på Westerdals, og jeg ble veldig begeistret, både for tegneferdighetene og fargene. 
Jeg foreslo derfor at jeg skulle lage et lite innlegg på bloggen, og vise frem et par bilder.


Og her ser du to av bildene hennes.


Susan sier selv at hun blir veldig inspirert av naturen og fargene, og spesielt er det fugler hun liker å tegne og male, og hun elsker papegøyer.
Hun lar seg inspirere av det latinamerikanske, og spesielt av Mayakulturen.

Men gå inn på Susans nettsider, så kan du lese selv, både om henne og hennes allsidige arbeider.


Kanskje får du lyst på et bilde? I så fall ta kontakt med Susan.
Hilsen Tove.

6 kommentarer:

  1. Så nydelig! Mesterlig utført. Likte fargevalget. Skal se på siden hennes.
    Ønsker deg en fin dag.

    Varm hilsen i fra nord

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Nå blir Susan glad når hun ser din kommentar.
      Her har det snødd voldsomt i hele natt og på morgenen. Nå klarner det. Veldig glad for at det blir bedre vær for skiskytterne i Kollen!
      Alt godt ønskes deg i nord fra Tove

      Slett
  2. Så hyggelig at du legger ut bildene til Susan, Tove :-) De er helt fantastiske og jeg liker bruken av alle de klare kulørte farger. Så utrolig mange detaljer som skaper dybde i bildene. Det blir nesten som om man ser noe nytt hver gang man ser på bildene. Disse burde være utstilt på et galleri ;-) Står på, Susan - gleder meg til å se flere bilder på nettsiden din. Hilsen fra Therese, NCS ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig - flotte farger og vakre detaljer. Kanskje det er mulig å finne et galleri som kan stille ut slike bilder. Er sikker på at mange ville ha glede av et slikt bilde på veggen. Jeg selv inkludert. God helg ønskes av Tove

      Slett
  3. Heisann... gratulerer med ny maskin! Elevene våre hadde salgsutstilling til inntekt for AidInAction onsdag ettermiddag før jeg reiste, og jeg forsto at salget gikk strykende. Moro når pengene går til et godt formål. Det er gøy med elever som kan faget slik som hun du viser bilder av her! Ha riktig go´hælj ;:OD) Takk for alle hyggelige kommentarer på Cuba-innleggene mine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Både du og jeg setter pris på elever som vil noe og som er kreative!
      Det er tydelig at du har hatt en reise som gjorde sterkt inntrykk! God hælj til deg! Hilsen Tove

      Slett