mandag 14. desember 2015

Søtsaker på Nord Kypros.
Petek Pattisseri & Café


Her hos Petek Pattisserie & Café i Famagusta (Gazimagusa) på Nord Kypros, ble jeg helt satt ut av alt det lekre de hadde å by på. Jeg har aldri sett maken!












De hadde stor kafé i rommet ved siden av, i tillegg til uteservering. Her kan du få kaffe, brunsj, lunsj, middag og dessert. Og jeg var ikke klar over denne "drømmen av en butikk", før en av de andre i reisefølget gjorde meg oppmerksom på den.
Og ikke bare var det mye godt der, men det var også en utrolig lekker forretning.


At barn blir stumme av dette kan jeg godt forstå. Her kan de finne alt hjertet begjærer.



Fantastisk flott laget, disse småfigurene. Hvordan får de det til?!

De store "godteri-pyramidene" var i mange ulike farger og smaker.
Du kan se dem på et av bildene over.

Og disse kunne man skjære av, så mye man selv ønsket, og jeg tror de veiet det du skar av for å finne pris.
Jeg kjøpte ikke, men fikk smake. Mest til barn tror jeg.
















Og her er sukkertøy, også de i en mengde farger og ulike smaksvarianter. Å ha med barn hit kan ikke være lett!




Men her er selvsagt også herlige saker til voksne.
Så delikat og vakkert pyntet!

Jeg hadde også tenkt å ta med bilder av de fantastiske kakene, men har bestemt meg for å ta dem i et eget innlegg.

Så får dere nyte dette så lenge!

Jeg sier derfor takk for meg så lenge til en av de hyggelige servitørene/ekspeditørene.
Jeg kommer gjerne igjen! Hilsen fra Tove.









4 kommentarer:

  1. Herlighet, der har jeg gått helt av skaftet. Blitt å hamstra til den store gullmedalje,det er i alle fall sikkert! Det ser virkelig innbydende ut altså!

    Varm hilsen fra slikkeriguri i nord!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var helt fantastisk å se denne butikken. Har aldri sett så mye lekkert godteri på en gang.
      Gled deg til jeg viser kakene! Hilsen Tove

      Slett
  2. Heisann, mye å nyte for ganen og synet her. Delikat! I jula kan vi fråtse, men heldigvis begrenser det seg sjøl etter en stund. Nok kan bli nok!
    Maven blir mett før øyet. Ha en go´adventshælj ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, i jula fråtser vi ofte, men maken til dette utvalget har jeg aldri sett.
      Kos deg siste adventssøndag! Hilsen Tove

      Slett