søndag 20. desember 2015

I dag er det 4. søndag i advent.


Min vakre adventskrans, som min venninne Kari har laget til meg,  må ryddes vekk.
På bildet er riktignok alle de fiolette lysene intakt, men i virkeligheten tennes det siste lyset i dag.
Hva nå?
Nå skal vi pynte til jul - og da er tiden med fiolett over, og rødt blir for meg hovedfargen.


Men svibler er så vakre - så noen sarte svibel-farger må jeg også ha med, før den røde fargen overtar.














Men også hvitt er vakkert.

Men den blomsten som er min juleblomst, er rød Amaryllis.

Og mye av gleden ved den, er å kjøpe den i god tid før jul, og følge utviklingen. Jeg vanner den ikke, da blir den for høy. Jeg har tålmodighet og venter til blomsten nesten ber om å få springe ut, før jeg vanner.


Og da belønner den meg med å bli så vakker!
Hvilken blomst er din juleblomst? Hilsen Tove.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar