mandag 31. oktober 2011

Tredje og siste innlegg om Baldersnäs











På den store eiendommen står også en gedigen bygning bygget av store steinblokker. Hva den har vært brukt til, og hva de benytter den til i dag, vet jeg ikke.
Men en så flott bygning burde absolutt benyttes. Men den nye eieren får ikke gjort alt på en gang!

Hva har så en stor steinbygning med farger å gjøre, tenker du kanskje? Det er ikke alle som er så interessert i steiner som meg.
Men som du selv kan se - her er det mange farger! Dette er en av steinene i det flotte bygget!




Jeg anbefaler alle å se nærmere på steiner når dere er på tur. Det er kjempespennende!


Fremdeles er det også blomstrende trær i hagen. Hva dette heter vet jeg ikke.

Denne vakre grenen tror jeg er en del av en vinranke.





Dette treet bærer dekorative, røde bær, men heller ikke det kjenner jeg.

Men både du og jeg gjenkjenner epletreet, som fremdeles sto med knallrøde epler mot den bå himmelen.



Med en vakker rosebusk, fremdeles i fullt flor. Et nydelig bilde med utsikt over Laxsjön, og en fargesprakende gren som gnistrer i solen, tar jeg farvel med Baldersnäs for denne gang. Tove 

2 kommentarer:

  1. Hei Tove
    For et fantastisk sted. Takk for informasjonen god ide for reisemål. Hit skal vi ta oss en tur! (bare 20 mil fra Oslo)
    Gleder meg allerede!
    Berit

    SvarSlett
  2. Hei igjen Berit.
    Ja, fantastisk er ordet,spesielt når det gjelder parken. Kan selv tenke meg å reise tilbake. Kanskje ville jeg da valgt en sommerdag,for det er flott å bade der også. Eller du kan bare sitte ved vannet å nyte utsikten.
    Men med alle de vakre trærne, er selvsagt høsten det mest fargesprakende!
    Hilsen Tove

    SvarSlett