onsdag 3. april 2024

Påskebesøk i Åsgårdstrand.
Men været sviktet dessverre.
Men den lille byen Åsgårdstrand er vakker selv i gråvær og tåke. Og slik var det hver dag bortsett fra en.


Som sagt, vakkert er det der uansett!
Og jeg elsker alle de flotte trærne. Her er et av dem med mange fuglereder i.
Dette står nesten nede på brygga.


Og her er en svane ute å svømmer i det kalde vannet.


Jeg fortsetter bortover langs sjøen til jeg kommer til Munchs-parken.
Jeg går opp mot Munchs hus, og her er det også alltid vakkert.


Forstår godt at Munch trivdes her i parken med utsikt over sjøen, uansett gråvær og tåke!


Jeg svinger til venstre, og spaserer bortover Munchs gate tilbake.
Her finner du et bygg med et flott keramikerverksted - Galleri Smalgangen.
De har masse lekkert.


Og her i dette lille, sjarmerende huset er det en butikk.
Fru Fadum Brukthandel og Galleri.
Skal du til Åsgårdstrand burde du å gå innom her. Mange gamle, fine ting!
Husene ligger like ved hverandre i Smalgangen, som gaten heter.

Det ble èn dag med sol. Bildene jeg tok da kommer i neste innlegg.
Hilsen Tove

7 kommentarer:

  1. Jeg har faktisk vært ved Munch sitt hus i Åsgårdstand og da var det også slikt tungt vær. Men, av og til kan det være vakkert også bare det ikke går over en alt for lang periode. Vakre bilder fra stedet.
    Er Galleri Smalgangen et lite galleri? Der var vi faktisk ikke innom, men det er mange år siden jeg var der. Var på et kurs i nærheten, husker jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis du skal til Åsgårdstrand igjen må du si i fra, så kan vi treffes. Det er vel mest en brukthandel, for det er jo lite, men han kan skaffe mange fine ting i tillegg til det som er i butikken/galleriet.
      Håper snart vi får en bedre vår. Hilsen Tove

      Slett
  2. Det er flott at du fikk muligheten til å tilbringe påsken i Åsgårdstrand, Tove. Takk for bildene dine. Våren kommer snart også.
    En gang vi besøkte Munch-huset og hagen med havutsikt... var vi helt alene og jeg følte at jeg ble fraktet tilbake til 1890-tallet... til tiden da Munch jobbet der... og til slutt kjøpte dette fiskehus. Det var fantastisk.
    Jeg ønsker deg solskinn og fantastiske vårdager... og ja regnet bringer det grønne og fargene.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint å høre fra ditt besøk ved Munchs hus. Håper du/dere vil komme tilbake. Mine to sønner bor i Åsgårdstrand, og da kan vi treffes her.
      Her har det vært kraftig snøstorm, og det kom mye snø i går og i natt. Nå er det spådd regn.
      Fine dager ønskes av Tove.

      Slett
  3. Vakkert er det der da, uansett vær. Her er det vinter igjen på tredje dagen. Men det våres under snøen også. God helg til deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her kom det også mye snø, to dager på rad.
      Nå ønsker jeg meg mer blå himmel. En god søndag ønskes av Tove.

      Slett
  4. Nå fikk jeg lyst til å besøke Åsgårdstrand. Måten du skriver på og bildene du viser vekker interesse. Tusen takk!

    Hilsen Ingunn

    SvarSlett